Boerenprotest

Plaats reactie
Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Boerenprotest

Bericht door Sandy » 01 okt 2019, 09:16

Ik ben momenteel live op twitter al het nieuws rondom het boerenprotest richting Den Haag aan het volgen. Mocht je willen meelezen, dan kan dat hier:

https://twitter.com/search?q=%23boerenp ... 8379296769

Ik vind het goed om te zien dat de boeren het niet langer pikken en echt goed actie ondernemen, ik hoop dat ze de boel goed platleggen vandaag. En ik ben stiekem ook benieuwd of dat dit andere Nederlanders aan het denken gaat zetten: wij vinden heel veel maar echt actie ondernemen doen we niet. We protesteren vaak stilletjes of alleen in social media. Heel anders dan bijvoorbeeld in Frankrijk, waar de mensen dus wel keihard protesteren.

Ik ben het met veel dingen in de politiek niet eens, bijvoorbeeld hoe in dit land de zorg helemaal vernietigd is en ik vind het dan ook goed om te zien dat deze hardwerkende boeren het niet langer pikken en nu echt actie ondernemen. Succes boeren!

karinD
Moderator

Re: Boerenprotest

Bericht door karinD » 01 okt 2019, 14:42

Ik had er voor vandaag nog niks over meegekregen en ik ben blij dat ik vandaag niet hoefde te werken want anders was ik veel te laat op werk gekomen doordat ik gewoon geen rekening gehouden had met de opstoppingen. Ik hoorde vanmorgen een hele toeterende optocht over de N11 komen, ik dacht dat het vrachtwagens waren maar het bleken dus tractoren.
Ik vind het goed dat ze actievoeren. Laat iedereen maar eens na gaan denken over hoe het is voor de boeren om steeds maar weer te moeten uitbreiden, inkrimpen, veranderen, uitbreiden, inkrimpen, enzovoorts. Al die regeltjes waar ze zich aan moeten houden, al die activisten die een totaal verkeerd beeld scheppen. Want wie wel eens op boerderijen komt, weet dat het absoluut niet waar is wat er gezegt wordt. Ze zorgen goed voor hun dieren. Die komen meestal op de eerste plaats. Maar ze worden tegengewerkt door de regels. Dit mag niet, dat moet verplicht wel.
Boeren, succes met jullie strijd. Ik hoop dat er nu eindelijk eens naar jullie geluisterd gaat worden. Niet alleen door de regering, maar door iedereen.
En wat een gigantische opkomst. Geweldig!

Do what you love and love what you do

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 17 okt 2019, 16:09

De afgelopen dagen zijn er her en der weer protesten geweest maar ik loop flink achter met het nieuws dus ik ga het zo eens rustig bijlezen. Ondertussen las ik net ergens wel dat de ziekenhuizen weer gaan staken. Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren voordat we een volksopstand gaan krijgen....

karinD
Moderator

Bericht door karinD » 23 okt 2019, 07:31

Ja, het ziekenhuispersoneel gaat ook staken.

Weet je wat volgens mij een heel goede actie zou zijn? Als 1 dag lang iedereen thuis zou blijven. Nou ja, behalve de directe zorg dan natuurlijk. Maar 1 dag niemand met de auto of het openbaar vervoer, geen winkels open, geen bedrijven, niks. 1 dag de complete economie platgooien. Moet je zien wat er dan gebeurt.

Do what you love and love what you do

Annelieke
Actief forumlid

Bericht door Annelieke » 07 nov 2019, 11:01

De hele stikstofcrisis is gewoon een faal actie van de regering. Dat krijg je als je als braafste jongetje van de klas 160 mogelijke beschermde natuurgebieden opgeeft in Brussel (50 goedgekeurd). In vergelijking met de rest van de EU 10x zoveel natuurgebieden als andere landen. Dus er mag nihil stikstof in Nederland worden geproduceerd.
Er is simpel gezegd maar 1 echte oplossing. Kruipend en smekend terug naar Brussel om hun fout goed te maken.

Kirsten
Moderator

Bericht door Kirsten » 07 nov 2019, 12:04

@Karin, ik denk dat ze van een dag niet zo snel wakker liggen. Wellicht dat ze na 3 dagen tot een week wel even achter de oren gaan krabben.

Plaats reactie