Edelstenen topic

Plaats reactie
Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Edelstenen topic

Bericht door Freya »

Al van jongs af aan ben ik gefascineerd door edelstenen, mineralen, natuurstenen, of hoe je ze ook noemt. Ik ben op jonge leeftijd al stenen gaan sparen, had een abonnement op 'Schatten van de Aarde', bezocht edelstenenbeurzen, noem het maar op :liefde

Rond mijn 14e jaar is mijn interesse voor het paganisme begonnen, en in die wereld zie je ook veel stenen langskomen. Ze hebben allemaal een eigen betekenis, hebben helende krachten en ze staan gewoon verdomd mooi in je interieur. En dus kocht ik nog wat vaker stenen.

Op een gegeven moment is alles ergens in verhuisdozen verdwenen, en nu ik een eigen huisje heb, heb ik mijn stenen weer een mooi plekje gegeven. je komt ze overal tegen hier, zelfs op het toilet :lolol

Ik ben benieuwd naar jullie verhalen, ervaringen, verzamelingen en natuurlijk naar foto's van jullie parels. Heb jij stenen thuis? Spaar je ze, heb je ze om spirituele redenen? Of heb je ze het liefst in je sieraden verwerkt?

precious-1432335_640.jpg
Foto via Pixabay

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Re: Edelstenen topic

Bericht door Freya »

Ik heb tijdens mijn 2 vakantierondes op Texel enkele stenen gekocht bij een heel leuk winkeltje in Den Burg. Ik zal van de week eens wat foto's maken en ze hier in het topic uploaden :D

Annelieke
Actief forumlid

Bericht door Annelieke »

In mijn huis kun je ook in bijna elke kamer wel edelstenen vinden. Vooral rozenkwarts en fluoriet lijk ik elke keer weer te kopen haha

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Heerlijk Annelieke! Fluoriet is ook een heel mooie steen <3

En hier de foto's van mijn aankopen op Texel. De onderste 3 stenen kocht ik bij mijn eerste bezoek en de bovenste kocht ik bij mijn tweede bezoek :D

edelstenen texel.jpg

de Labradoriet van dichterbij:
labradoriet.jpg

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

Ik hou ook van edelstenen maar ik heb er niet zo heel veel. Mijn geboortesteen is bergkristal en verder ben ik gek op rozenkwarts en aventurien, dus die stenen vind je in mijn lade met (zelfgemaakte) sieraden terug. ook heb ik een knuffelsteen van rozenkwarts en eentje van aventurien. Beiden liggen in mijn nachtkastje en ik pak er soms eentje als ik behoefte heb aan een beetje steun. Soms gaat er eentje de hele dag in mijn broekzak met me mee, soms pak ik er eentje gewoon even vast. Welke ik pak, is degene waar ik op dat moment blijkbaar de meeste behoefte aan heb.
Ik zal eens kijken of ik wat foto's kan maken ervan.

Ik vind dat trouwens wel een leuk idee, schaaltjes met edelstenen en losse stenen in je huis.

Do what you love and love what you do

Plaats reactie