Het grote Game of Thrones topic [met spoilers]

Let op: de onderwerpen in dit prikbord kunnen spoilers bevatten.
Plaats reactie
Admin
Site Admin
Contacteer:

Het grote Game of Thrones topic [met spoilers]

Bericht door Admin » 21 mar 2019, 10:00

Ik zal hier vast de enige niet zijn die helemaal fan is van Game of Thrones. Daarom hier een topic over deze (als je het mij vraagt) ge-wèl-di-ge serie.

Meer info over Game of Thrones.
IMDB: https://www.imdb.com/title/tt0944947/
HBO: https://www.hbo.com/game-of-thrones
Wikipedia: https://nl.wikipedia.org/wiki/Game_of_Thrones
Ziggo: https://www.ziggo.nl/entertainment/movi ... -beginners

Er zijn inmiddels 7 seizoenen uitgebracht en het 8e en allerlaatste seizoen wordt in Nederland wekelijks uitgezonden vanaf 15 april 2019.

Nou, laten we losbarsten. Wat denk jij dat er gaat gebeuren? Welke theorieën heb jij inmiddels allemaal bedacht? Wie is jouw favoriete personage? En van wie ben je meer dan blij dat hij/zij inmiddels morsdood is? :mrgreen

Wil je iets spoileren? Dan kun je daarvoor de spoiler optie in je werkbalk gebruiken.
Spoiler
Show
Ik denk dat Bran de Night King is. En ik denk dat Tyrion stiekem ook een halve Targaryen is.

Kirsten
Moderator

Re: Het grote Game of Thrones topic [met spoilers]

Bericht door Kirsten » 22 mar 2019, 21:41

GOT!!!!!!

Ik denk toch wel de beste serie die ik ooit gezien heb! FANTASTISCH!!!!

Omdat het zomaar zou kunnen zijn dat niet iedereen bij is, heb ik de sterfgevallen als spoiler geplaatst.
Spoiler
Show
Ik heb letterlijk zitten juichen toen Ramsey doodging, man wat was dat een gave aflevering!
En ik was net als de meesten erg blij toen Geoffrey doodging...

Oh en ik vind Samwell Tarley schattig :stfu

Bij Hodor moest ik echt huilen :cry
Favoriete personages: Jon Snow (just look at him) :loll en Daenerys.

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 22 mar 2019, 21:46

@Kirsten, ik heb ook echt zitten juichen, hahah niet normaal!
En op sommige momenten echt brokken en tranen moeten wegslikken ook...

Ik heb een jonger zusje en die had de serie nog niet gezien. Ze is nu eindelijk begonnen en ook zij is nu om. Hoorde van mijn moeder dat ze 5 afleveringen achter elkaar had zitten kijken...geweldig! Welkom bij de fanclub, zussie <3

"Zaldrīzes buzdari iksos daor"

Kirsten
Moderator

Bericht door Kirsten » 22 mar 2019, 21:53

Wij zitten een vriend van ons half te pushen dat hij verder moet kijken... Die mafkees is bij seizoen 5 blijven hangen :eek

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 23 mar 2019, 12:48

Ohhhh nee da's zonde! Hopelijk krijg je hem zover dat hij weer verder gaat met kijken...! :D

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 31 mar 2019, 16:22

Trailer voor het laatste seizoen. Ik ben al druk aan het aftellen...

Annelieke
Nieuw forumlid

Bericht door Annelieke » 31 mar 2019, 18:21

Ik ben op dit moment druk met alles opnieuw kijken. Ik ben het gewoon vergeten voor een deel. Had al bijna 4 jaar niks meer gekeken.
Zit nu net in seizoen 6, dus halverwege april kan ik waarschijnlijk met seizoen 8 beginnen 😜

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 12 apr 2019, 21:39

Leuk Annelieke! Hoe ver ben je nu?
Ik ben echt heel erg aan het aftellen nu. Nog een paar dagen en dan begint het GoT feest weer. Wel met een dubbel gevoel, wetende dat dit het allerlaatste seizoen is....
Wie denken jullie dat er doodgaan, en wie blijven er leven? Hoe gaat het aflopen? Ik loop met zoveel theorieën in mijn hoofd nu en ben benieuwd wie er hetzelfde over denkt als ik :P

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 14 apr 2019, 20:33

Vanavond begint seizoen 8, aahhh! :yay
Tot ik de eerste aflevering zelf heb gezien moet ik vanaf nu social media gaan vermijden, ik wil echt geen spoilers tegenkomen.. :P

Kirsten
Moderator

Bericht door Kirsten » 14 apr 2019, 20:42

Daarom heb ik uberhaupt nog geen trailer bekeken, haha!

Ik heb een vriend van ons al gewaarschuwd die bijna nonstop op Reddit zit, dus ff aangegeven dat hij nu alle GOT subreddits moet gaan vermijden (hij zit verder niet op Social media) :loll

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 15 apr 2019, 13:19

Succes, haha!
Jasper komt vanavond bij mij op bezoek met de eerste aflevering, dus vanaf pakweg half 9 ga ik weer in de hardcore GoT modus....Nog maar 7 uurtjes te gaan!

Kirsten
Moderator

Bericht door Kirsten » 15 apr 2019, 20:40

Bij dezen vermijd ik de rest van de week dit topic... Wij gaan de aflevering van het weekend pas kijken :nope

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 16 apr 2019, 17:49

Oei, succes met aftellen, Kirsten!

Ik kan in ieder geval zeggen dat ik heb genoten van de eerste aflevering, van het begin tot het einde! Om onderstaande scene (in de spoiler) heb ik echt even moeten lachen, en dat was ook wel eens leuk zo tussen alle moord en doodslag door, haha. :mrgreen

Spoiler filmpje: Jon, Dany en de Draken.
Spoiler
Show

Kirsten
Moderator

Bericht door Kirsten » 19 apr 2019, 20:55

Omg omg omg!! Wat een goede aflevering weer!
Spoiler
Show
We lagen steeds in een deuk wanneer Bran overal maar opdook, creepy dude!

Ook de eerste scene met Tyrion en Varys was hylarisch!

Arya blijft badass en yay Samwell!!

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 24 apr 2019, 11:00

Spoiler
Show
Bran kijkt ook echt zo emotieloos naar iedereen. Ik denk een beetje omdat hij al weet hoe dit gaat aflopen, vast niet goed.

Dany leek het nieuws over Jon niet zo goed op te vatten, zag je haar gezicht? Ik ben benieuwd wat ze zou hebben gezegd als ze niet werd onderbroken...

Arya <3 Gendry, woohooo =D

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 29 apr 2019, 17:13

Gosh ik kom net online en heel social media land barst van de foto's, filmpjes en spoilers. Ik blijf dus weer braaf even offline. Vanavond gaan we aflevering 3 kijken.....Ik denk dat ik een bingo lijstje ga maken met namen waarvan ik denk dat die dood gaan....het gaat een slachtpartij worden volgens mij?!

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 30 apr 2019, 10:05

Okay, waar zal ik eens beginnen.....wát een aflevering weer zeg, wow!
Mijn emoties wisselden een beetje tussen op het puntje van de bank zitten, janken, schrikken, juichen en nog een beetje meer onder de indruk zijn, haha!

Over de aflevering:
Spoiler
Show
Lyanna Mormont, wat heeft zij een tof einde gekregen zeg! Kleine heldin steekt gewoon even een ondode reus kapot voordat ze er zelf aan gaat, geweldig! Wel jammer dat ze nu dus uit de serie is..

Ik vond het leuk om te zien dat Ghost weer eens te zien was. Wel vraag ik me af wat er nu met hem is gebeurd nadat hij ten strijde trok. Ze hebben niet laten zien dat hij dood ging, dus ik veronderstel dat hij de aanval overleefd heeft...? Ditzelfde geldt ook voor Rhaegal. We zien hem gewond weggaan, maar daarna? Hopelijk leeft hij ook nog (denk het wel!) gewoon.

Jankmomentje voor mij was eigenlijk vooral op het laatst, waar Dany neerknield bij haar geliefde ser Friendzone, die de strijd niet heeft overleefd. Op het moment dat Drogon bij haar komt liggen en zijn vleugels om haar heen legt breek ik. Nawwhh :cry

En dan natuurlijk DE SCENE. Die met Arya, Bran en de Night King. Jeetje dat zag ik even niet aankomen!! Arya die even heel het dodenleger van de kaart veegt, hahaha geweldig! Echt een kippenvel moment!

Met nog 3 afleveringen te gaan ben ik erg benieuwd naar de volgende veldslag. Dat belooft weer wat te worden. Hopelijk sterft Cersei een akelige dood, hahaha =D

Theorie: het einde van het verhaal.
Spoiler
Show
Fans proberen allemaal te voorspellen hoe dit verhaal straks gaat aflopen. George R.R. Martin zei al eens dat het verhaal 'een bitterzoet' einde gaat krijgen. En ik denk dat Dany daarin een belangrijke rol gaat spelen, omdat zij zijn favoriete personage is. Laatst las ik ergens een reactie van iemand en ik denk dat deze persoon gelijk heeft:
"Guys what if this song is foreshadowing the end but not in the way everybody is expecting.

With everybody predicting that she will never sit on the Iron Throne and possibly dying, what if Daenerys DOES get what she had always desired. The origin of this song is from the books which talks about Duncan Targaryen giving up his claim to the throne because of the love for his wife Jenny of Oldstone. What if they defeat the dead and Cersei but Jorah, Jon and everybody Dany loved dies in the process . Jon gives up his claim by sacrificing his life for Dany. It ends up being a humbling and transformative situation that definitevly changes her for the better. She rules Westeros but dances with the ghosts of the ones she had loved and lost (Jon, Jorah, Grey Worm, Missandei, Tyrion) in the high halls of the red keep. She ends up being unhappy for the rest of her life because she realizes that the throne is meaningless, hates ruling and all that she really needed was love and now she has no one left. It would be a pretty tragic, poetic and interesting end to her character arc... "
Toen ik dit las had ik wel zoiets van.... :eek :eek

Kirsten
Moderator

Bericht door Kirsten » 30 apr 2019, 21:25

Ik moet even bijkomen, hoor! Wat een aflevering!
Spoiler
Show
ik wil wel namen, van wie het allemaal overleefd hebben '^_^

En wat je zegt! Wat heeft Lyanna een tof einde gekregen!

Ik ben wel heel erg benieuwd naar de komde afleveringen! Hoop ook echt heel erg dat Cersei een nare dood sterft... Á la Ramsey maybe?
^_^[/spoilers]

Kirsten
Moderator

Bericht door Kirsten » 12 mei 2019, 10:57

De stilte op dit topic... Ben ik niet de enige die teleurgesteld is in de afgelopen aflevering?
Spoiler
Show
Ik vind de afgelopen aflevering nogal afgeraffeld! Echt heel erg zonde! Er klopt gewoon zoveel niet!
Hoe zijn ze zo fast forwarded in Kingslanding gekomen! Waarom ziet Kingslanding er niet uit als Kingslanding? Hoe vergeet Dany die vloot van Euron, waarom liet ze die draak niet vuurspuwen?

HOW COULD JON NOT PET GHOST???!!!

Ik heb zelfs filmpjes gezien waarbij de acteurs met een sarcastische ondertoon het volgende zeggen: "best season ever!" Als je langs de freefolk subreddit gaat, dan zie je zoveel memes, die zo ontzettend veel duidelijk maken, ook... De cijfers op Rotten tomatoes en IMDB liegen er ook niet om.

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 12 mei 2019, 12:10

@ Kirsten
Spoiler
Show
Oh ik zie nu pas dat ik nog niet heb gereageerd, haha!
Even zien, ik vond de aflevering vrij langdradig maar niet echt verkeerd. Wat ik wel echt heel erg stom vond was het nogal kille afscheid van Ghost inderdaad. Waarom??
En ja, die aanval op Rheagal had makkelijk voorkomen kunnen worden en vond ik ook niet erg logisch allemaal. En dan is er natuurlijk de inmiddels beroemde koffiebeker nog....Ik zie nu dat deze aflevering een 6.4 heeft op IMDB, ai...

Dat gezicht van Dany, op het laatst...toen Missandei onthoofd werd....Mad Queen coming up...? :huh

Kirsten
Moderator

Bericht door Kirsten » 14 mei 2019, 07:33

Warning: it's a rant!
Spoiler
Show
ik hoop dat die D. B. Weiss en D. Benioff (de schrijvers) nooit meer aan het werk komen!

Wat een blamage hebben ze ervan gemaakt!
Op Reddit worden ze inmiddels helemaal afgemaakt door GOT fans en ik kan niet anders dan het met ze eens zijn...

ALLE karakterontwikking in de afgelopen 7 seizoenen hebben ze in 1 aflevering overboord!
Als ze Dany mad queen hadden willen maken, hadden ze dat veel beter kunnen opbouwen...

Nu heeft ze vrijwel de hele aflevering op Drogon gezeten en Kingslanding laten branden "I'm not a Tyrant..." nee Dany, dat ben je zeker niet...

De dood van Varys vond ik ook zeker niet rechtvaardig!

Daarnaast is Cersei er uiteindelijk wel erg makkelijk vanaf gekomen! Jammer...

En ja even een rant over mijn favorietje... Want Arya had in die aflevering wel 3 keer dood moeten zijn! Hoe overleefde ze die drakenvuur, terwijl om haar een alleen maar as en verkoolde lichamen liggen? En hoe dook dat paard ineens op, wie is dat paard eigenlijk?

Waarom werd Grey worm ineens zo'n douche?

En hoe zijn er nog Dothraki? Die waren toch allemaal doodgegaan in aflevering 3???

Heb in de preview van volgende week ook gezien dat er weer een volledig leger van Unsullied staat! Zijn ze gewoon respawned?

Nee, ik geloof niet dat ik zo enthousiast ben over het verloop van de serie... Het had zoveel beter kunnen zijn!

Wel een compliment voor het acteerwerk! Want de cast blijkt absoluut niet blij met dit seizoen en dat zie je echt niet terug in hun acteerwerk! Klasse!!

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 15 mei 2019, 17:29

Hahaha, geeft niks Kirsten! Moet gewoon kunnen! ;-)
Spoiler
Show
De op één na laatste aflevering: ik heb er wisselende reacties op gelezen. En hoewel ik Cersei een ellendiger dood had gegund en hoewel ik wel vond dat Arya wel héél veel geluk had vond ik het verder een prima aflevering.

Het gevecht tussen de twee Cleganes, kippenvel! En die Qyburn, ik moest lachen toen hij met één flinke hengst van de Mountain te pletter sloeg.

Dat Varys ter dood veroordeeld werd snapte ik wel. Hij was immers vrij duidelijk en wilde Jon op de troon, en niet haar. Lastig te verkroppen voor iemand die koste wat kost zelf op de troon wil zitten. Ik ben benieuwd of er nog wat terecht komt van het plannetje waar hij mee bezig was.

Tja, en dan Dany. Daar is geloof ik nog het meeste discussie over. Zelf zag ik al lang aankomen dat het mis zou gaan, en ze door zou slaan. Ze hebben in eerdere afleveringen ook diverse hints afgegeven en je zag haar steeds meer veranderen, dus dat was voor mij geen verrassing. Nu had ik alleen verwacht dat ze enkel The Red Keep zou gaan affikken, dat ze heel Kings Landing om zeep helpt was wel een verrassing. Of ja, een verassing dan. Maar wow wat een scene, en wat vond ik hem goed uitgewerkt. Ik had op sommige momenten echt een beetje een claustrofobisch gevoel, als je zag hoe al die mensen als ratten in de val zaten en de smalle steegjes niet uit konden. Ik zat er echt even in, zeg maar. Alleen dat paard op het laatst vond ik iets te veel Hollywood uitstralen.

Jasper en ik vonden trouwens beiden dat The Mountain wel iets weg had van Varys. Een lelijke, maar toch.

Al met al vond ik het geen meesterlijke maar wel een prima aflevering. Volgende week maandag heb ik een concert dus ik kan de állerlaatste aflevering pas een dag later kijken. Aftellen...!

Afbeelding

Kirsten
Moderator

Bericht door Kirsten » 15 mei 2019, 20:13

Filmpje, hoe de cast erover denkt... Let vooral ook op de gezichtsuitdrukkingen, intonatie en rollende ogen (vooral bij Peter Dinklage)

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 17 mei 2019, 13:15

Oh, die gezichten, die reacties! Oh my, nu durf ik de laatste aflevering bijna niet te gaan kijken! Ben nu toch wel bang voor een teleurstellend eind, hoewel ik de voorlaatste aflevering echt niet slecht vond. Maar een ruk-eind....zou toch wel heel erg....ruk zijn :O

Kirsten
Moderator

Bericht door Kirsten » 17 mei 2019, 14:22

Er is een petitie gestart om een remake te maken en deze is al door meer dan een half miljoen mensen getekend...

Plaats reactie