Sandy in de sportschool

Plaats reactie
Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Sandy in de sportschool

Bericht door Sandy » 31 mar 2019, 16:32

Nou eindelijk, het is zover! Vanaf morgen gaat mijn halfjaar abonnement op de sportschool in. Het was nog even een gepuzzel want bij de sportschool wilden ze eerst zien of het wel verantwoord was dat ik kwam sporten, vanwege mijn krakkemikkige gezondheid. En dus moest ik eerst door de keuring: de fysio die bij de sportschool hoort heeft me nagelopen. En goedgekeurd =D

Een hoop geregel.
Daarna moest ik met de praktijkondersteuner overleggen, want zij ziet liefst dat ik eerst ga revalideren in Breda. Maar, er is daar een wachttijd van 4 tot 6 maanden. Dubbele kosten kan ik me niet veroorloven dus ik wil echt niet eerder dan over 6 maanden in Breda beginnen, als het sportschoolabonnement hier weer afloopt. (Revalideren gaat van je eigen risico af....) Ik kreeg geen reactie van de praktijkondersteuner en dus moest ik er zelf achteraan. De nodige telefoontjes later is het me gelukt: ik ga over 6 maanden beginnen met revalideren en tot die tijd kan ik in ieder geval alvast gaan sporten.

Wat ga ik doen?
Om te beginnen ga ik werken met de zogeheten excio cirkel. Ik wil graag mijn verzwakete rug wat aansterken en mijn slappe velletje wat strakker trainen en gezien mijn medische achtergrond hebben we gezamenlijk besloten dat excio het best zal zijn. Verder zijn er ook groepslessen waar ik graag eens aan mee wil gaan doen en ik mag, als ik wil, ook gebruik maken van alle andere apparaten. Om te beginnen wil ik twee keer per week gaan sporten. Eens kijken hoe dat gaat.

Morgen gaat mijn abonnement in dus ik wil daar gelijk gebruik van gaan maken. Wish me luck :mrgreen

Annelieke
Actief forumlid

Re: Sandy in de sportschool

Bericht door Annelieke » 31 mar 2019, 18:18

Leuk! Bij welke sportschool ga je sporten?

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 31 mar 2019, 18:55

Van Drunen ;-)

karinD
Moderator

Bericht door karinD » 31 mar 2019, 20:56

Leuk! Succes met sporten.

Do what you love and love what you do

Jennn
Actief forumlid
Contacteer:

Bericht door Jennn » 01 apr 2019, 15:50

Leuk, succes!

Annelieke
Actief forumlid

Bericht door Annelieke » 02 apr 2019, 21:50

Oh dat is een fijne sportschool. Ik heb daar ook fysiosport gedaan

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 03 apr 2019, 09:14

Gisteren heb ik mijn eerste sportdag gehad. Ik deed de excio cirkel twee keer en tussendoor heb ik nog 15 minuten op de crosstrainer gestaan. Daarna een afspraak ingepland voor aankomende vrijdag, ik wil namelijk graag wat uitleg over de andere fitnessapparaten. Zo kan ik beter inschatten welke goed voor mij zijn, en welke niet. Vrijdag ga ik dus weer naar de sportschool :D

Kirsten
Moderator

Bericht door Kirsten » 14 apr 2019, 13:44

Wat houdt excio precies in?

Fijn dat je mag gaan sporten! Succes!

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 14 apr 2019, 13:56

Een Excio cirkel is een circuit bestaande uit meerdere fitnessapparaten waarbij je eigenlijk al je spiergroepen traint. Je werkt met een pasje en daarop staat vooringesteld hoe zwaar de apparaten voor je zijn, als je aan de beurt bent. Je werkt alle apparaten af en hoeft verder nergens naar om te kijken. Ik vind ze iets minder zwaar dan gewone fitnessapparaten dus als ik aan mijn lijf merk dat ik niet echt fit ben doe ik de Excio cirkel. Vooraf en nadien pak ik ook altijd een stukje crosstrainer mee, maar dat is meer eigen keuze.

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 26 apr 2019, 14:40

Gisteravond heb ik voor het eerst meegedaan aan een Yogales. Ik heb dit in het verleden al eens geprobeerd maar door mijn zwakke lijf en +50 kilo overgewicht was dat geen succes.

Dit keer ging het een stuk beter. Ik had van tevoren niet aangegeven dat ik chronisch ziek ben, wilde het gewoon even rustig op mij laten afkomen. De eerste paar minuten vond ik het nog wat ongemakkelijk, maar dat was meer omdat ik de andere mensen geen van allen kende, en daar lig je toch samen mee op de grond in de zaal. Daarna ging het eigenlijk vrij aardig. Ik ben momenteel erg stijf in mijn onderrug en daardoor lukten 2 oefeningen niet zo goed. Voor de rest was alles goed te doen. Na afloop voelde ik me lekker loom en mijn spieren voelden soepel aan.

Na de les kwam de begeleidster even bij me om te kletsen. Toen vertelde ik wat meer over mezelf en mijn medische achtergrond. Ze hoopt dat ik een volgende keer weer naar de yoga kom, ik krijg dan een extra kussentje ter ondersteuning. Ze vond geloof ik wel dat ik het goed gedaan had. Opluchting, haha :P

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 08 mei 2019, 11:08

Update! Vanuit de gemeente is een buurtsportcoach project opgestart om mensen in de bijstand (verplicht) in beweging te krijgen. Op zich een leuk idee maar het is dus twee keer per week. Twee dagen via de gemeente sporten (deels in een dorp 5 km verderop) en twee dagen in mijn eigen sportschool aan de slag is voor mij gewoon too much. Gisteren was de eerste keer dat we aan de slag gingen en in de avond kon ik niet meer mijn eigen sportschool bezoeken, ik was echt op. Dat is wel even balen.
Gezien mijn medische achtergrond gaan ze vandaag overleggen en dan hoor ik later op de dag hoe of wat. Hopelijk komen ze met een reële oplossing, fingersc crossed.... ^_^

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 29 jul 2019, 14:56

Update tijd!
De afgelopen periode heb ik in eerste instantie heerlijk gesport: keurig netjes twee keer per week en dat ging goed. Maar op een gegeven moment begon ik meer pijn te krijgen en door de hitte was ik ook niet lekker en dus werd de motivatie ook wat minder. De afgelopen twee weken ben ik niet geweest, ik schaam me dood.. >_<
Vandaag mijn ballen weer eens bij elkaar geraapt en ik ben gewoon gaan sporten. Anderhalf uur diverse apparaten en de crosstrainer gehad en echt, ik voel me weer kiplekker! Dit had ik eerder moeten doen, manmanman...Later deze week ga ik gewoon weer sporten, hophop gas d'r op!

Plaats reactie