Mijn Bucketlist

Plaats reactie
Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Mijn Bucketlist

Bericht door Sandy » 19 jun 2019, 09:57

Onderstaande bucketlist heb ik op 22 juli 2016 op het voormalige Passion 2 Create blog gepubliceerd. De laatste update was op 19 juni 2019.

De bucketlist. Ik was er nooit zo weg van omdat de bucketlist eigenlijk is bedoeld voor mensen die op korte termijn dood zullen gaan. Deze mensen maken dan een lijst met dingen die ze nog willen doen voordat het einde daar is. Eigenlijk best droevig dus. Toch zie ik de laatste jaren steeds meer mensen, ook gezonde mensen, zo’n lijstje maken. Eerst vond ik dat maar raar, maar tegenwoordig kan ik wel inzien waarom men die lijstjes maakt. Het is tenslotte best fijn om een of meerdere doelen te hebben. Je hebt iets om naar uit te kijken, een reden om jezelf eens een schop onder je kont te geven en dingen te gaan doen en sowieso is een beetje uitdaging eigenlijk wel zo leuk!

Ik ben er altijd zo eentje geweest die, tot op zekere hoogte, het liefst binnen haar eigen persoonlijke comfortzone bleef zitten. Dat was ten slotte het veiligst. En dat lijkt leuk en lekker makkelijk maar levert je ook een mega saaie jeugd op. Serieus, wat heb ik nou aan Ruben te vertellen als ik straks oud ben? Niet erg veel, eerlijk is eerlijk! Als kind heb ik genoeg apenstreken uitgehaald (sorry pap en mam) maar mijn puberteit was vooral heel erg….deprimerend saai. Nu ben ik volwassen, zit ik goed in mijn vel en heb ik de smaak van het ‘gewoon doen want yolo’ eindelijk te pakken, so why wait? En dus: tijd voor een persoonlijke bucketlist. Ik ga voor mijn bucketlist geen tijdlimiet instellen. Wel hoop ik natuurlijk dat ik binnen enkele jaren zo’n beetje de meeste van mijn doelen door kan strepen.

Hieronder mijn persoonlijke bucketlist. Hopelijk lukt het me om alle doelen te behalen. Daar gaan we…!

Reizen & vrije tijd.
– Op vakantie naar IJsland of Scandinavië.
– En: het Noorderlicht bewonderen
– Op vakantie naar Ierland of Schotland
– Op vakantie naar de Waddeneilanden
– Op vakantie naar de Zeeuwse kust
- De Biesbosch bezoeken: 30 juli 2019
– Castlefest bezoeken
– Een motorrit achterop een Harley meemaken
– Samen met de hele familie uit eten: 27 juli 2016
– Een brute shopsessie bij de Lush houden
– Een Guinness drinken in een Ierse Pub

Concerten bezoeken
– Billy Joel
– Wardruna
– Heilung
– Linkin Park (R.I.P Chester)
– Within Temptation: 22 december 2016
– K’s Choice
– Ramin Djawadi (Game of Thrones)
– Met vriendin H. naar Rammstein
- Een heel weekend op een festival doorbrengen: 29 + 30 juni 2019, Rock Werchter

Persoonlijk.
– Een complete haar make-over doen: 26 juli 2016
– Mijn haar knalpaars laten verven: 7 februari 2018
– Eindelijk eens goede kunstnagels laten zetten
– Me laten opmaken + fotoshoot door professionals
– De laatste kilo’s kwijtraken
– Een vintage jurkje + bijpassende schoenen shoppen
– Leren dansen
– Leren zingen
– Alpaca’s knuffelen
– Een luiaard knuffelen
– Eén keer dronken worden: Carnaval 2019
– Eén keer stoned worden: najaar 2018
– Mezelf een Flow Magazine abonnement cadeau doen: 5 augustus 2016
– Leren darten: 16 juli 2017
– Leren buksschieten
– Verhuizen: 28 juni 2018
– Mijn paganisme opnieuw terug oppakken: sinds herfst 2016 mee bezig

Werk & ambities
– Een vast contract(je) scoren: december 2016 vast flexcontract gekregen!
– Een boek schrijven
– Vrijwilligerswerk doen: Hulpouder bij Ruben op school sinds September 2016
– Een stemmetje inspreken van een animatiefilm of een figurantenrolletje krijgen in een film
– Passion 2 Create vermeld in een tijdschrift: We staan in Kleurglossy nummer 6, 2017!

Tot zover mijn persoonlijke bucketlist. Het kan zomaar gebeuren dat ik deze lijst de komende tijd nog wat bij zal schaven. Mijn situatie is in een jaar tijd immers drastisch veranderd. Dan bedenk ik me ineens weer iets moois wat er nog bij moet komen. Want ja, zo werkt dat dan wel weer bij mij, ben ik bang.

Well, wish me luck... ;-)
Laatst gewijzigd door Sandy op 09 aug 2019, 10:25, 3 keer totaal gewijzigd.

karinD
Moderator

Re: Mijn Bucketlist

Bericht door karinD » 20 jun 2019, 20:28

Ik heb er nooit echt over nagedacht maar eigenlijk is het wel een goed idee om zo'n lijst te maken.
Je hebt er een mooie lijst van gemaakt. Veel succes en plezier met het bereiken van je doelen.

Do what you love and love what you do

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 28 jun 2019, 14:10

Dank je, ik heb er (weer) zin in! Aankomend weekend verblijf ik op Rock Werchter dus dat betekent dat ik maandag één item van de lijst kan afstrepen =D

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 09 aug 2019, 10:24

Ik kan er weer eentje afstrepen: ik ben in de Biesbosch geweest. Ik wist niet dat het zo groot was, heb echt mijn ogen uitgekeken. Prachtige natuur en we hebben behoorlijk wat dieren gespot. Reeën, hazen, roofvogels, waterbuffels en zelfs een tweetal bevers. Absoluut voor herhaling vatbaar... ;-)
biesbosch 1.jpg
biesbosch 1.jpg (66.89 KiB) 550 keer bekeken

Plaats reactie