[Blog artikel] YouTube en zijn verhalen

Plaats reactie
Neptunus
Blogger & Recensent

[Blog artikel] YouTube en zijn verhalen

Bericht door Neptunus » 28 okt 2019, 06:01

Op YouTube zijn er een hoop verhalen te beluisteren, veelal kind en jeugdliteratuur en sprookjes.
Daarbij heb je dan ook beelden dus kun je je tevens concentreren op beeld en kun je je aandacht er beter bij houden, dat geld tenminste voor mij.

Terwijl ik struin en blader door al deze pagina's word ik telkens een beetje blijer,want het kost je ook nog eens geen geld en dat is zeer fijn als je niet zo ruim in je budget zit.

Met mijn koptelefoon en gsm in mijn hand kan ik mij dan ook uren vermaken met deze verhalen.

Poëzie

Maar wat denk je van prachtige bloemlezingen zoals de poëzie van Emily dickinson?
Ik kwam met haar in aanraking juist via deze lezing op YouTube.
En nu is zij mijn voorbeeld, en lees ik graag alles wat los en vast zit van haar!

Prentenboeken

Prachtige prentenboeken worden ook voorgelezen op YouTube.
Er is zoveel moois te vinden kijk gerust eens rond.
Je kunt er uren vertoeven met de mooiste prentenboeken.
Zoals een huis voor Harry!
Of wat te denken van Dikkie dik?

Studeren

Ook is het ontzettend fijn om op YouTube te kunnen terug vallen als je voor je studie een boek moet opzoeken en geen lid bent van de bieb en je niet gelijk naar de boekhandel wil of kunt rennen.
Zo kwam ik mooi rupsje nooit genoeg tegen voor mijn cursus kinderverhalen schrijven.
Ik moest hiervoor de omslag in het verhaal van rupsje nooit genoeg kunnen aanduiden.
En ook is het heel handig om de filmpjes een like te geven waardoor je ze makkelijk terug kunt vinden later.

Ik ben dus blij met YouTube waar ik kan ontspannen met een verhaal,waar ik nieuwe dichters en schrijvers ontdek en waar ik heel veel hulp kan vinden met betrekking tot mijn cursus.

Zijn jullie net zo blij met YouTube?

Veel lees luister en kijk plezier!

Veel liefs
Joella

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Re: [Blog artikel] YouTube en zijn verhalen

Bericht door Sandy » 28 okt 2019, 14:29

Goh dat wist ik helemaal niet, dat dit ook gewoon op Youtube te vinden was..nooit zo bij stil gestaan I guess. Ik kom nooit verder dan muziek of ASMR, gheheh...

Plaats reactie