Juuth's egeltopic!

Plaats reactie
Juuth
Actief forumlid
Contacteer:

Juuth's egeltopic!

Bericht door Juuth » 12 apr 2019, 13:00

Op het oude forum had ik altijd een eigen draadje voor de egels en het leek me leuk om dat nu ook gewoon weer te doen :D Inmiddels is er wel héél veel verandert, dus daar zal ik eens mee beginnen!

Sinds vorig jaar ben ik actief plannen aan het maken om een eigen bedrijf te beginnen. Niet in het fokken van de egels, ook al blijft dat onwijs leuk en blijf ik dat wel als hobby doen. Nee, ik run al een paar jaar een website met veel informatie en dat is inmiddels uitgegroeid tot een platform dat zich bezig houdt met onderzoek & educatie. Is daar een markt voor dan? Nouja, misschien niet persé om daar gelijk een gigantisch instituut voor te bouwen, maar wel om niet-wetenschappelijk onderzoek te doen over deze exotische dieren dat met name gericht is op de houders van de dieren en om academische instituten te triggeren om meer onderzoek te doen! Klinkt allemaal heel ingewikkeld, haha.

In feit verzamel ik stambomen om onderzoek te doen naar de vererving van kleuren en voer ik surveys uit om basisonderzoek te doen naar de meest voorkomende gezondheidsproblemen. Van daaruit ga ik kijken naar welke ziekten het meest voorkomen bij welke kleur en zo kun je uiteindelijk er achter komen of er problemen zijn die genetisch vastliggen én meekomen met bepaalde zwakkere kleuren. Inmiddels doe ik ook microscopisch onderzoek, wat momenteel vooral nog gericht is op de verschillen in pigment in de stekels bij verschillende kleuren egels. En heb ik vastgelegd hoe de stekels zijn opgebouwd. Allemaal basisdingen qua onderzoek, maar ook allemaal dingen die totaal onbekend zijn, omdat er vanuit de wetenschap geen interesse is en dus ook geen budget is, om onderzoek te doen naar deze dieren. Het is een vlak waar een heleboel op dit gebied dus volledig open ligt en dat werkt zeker in mijn voordeel!

Afbeelding

Ook al is er geen interesse om wetenschappelijk onderzoek te doen, toch heb ik over de jaren heen toch best een paar instituten geïnteresseerd gekregen om mee te werken waar nodig! De Universiteit Utrecht, afdeling Diergeneeskunde, is al lange tijd geïnteresseerd en neemt nu ook actief deel in het verzamelen van stekels van de egel die bij hun in de kliniek binnenkomen (met toestemming van de eigenaren) en gaat een lijst bijhouden van meest voorkomende problemen, zodat ik daar samen met mijn surveys data uit kan halen om meer onderzoek te plegen. Super tof, want een universiteit zou normaliter een niet-wetenschappelijk onderzoeker niet zomaar gaan helpen. En nu ik een boek aan het schrijven ben, ben ik in contact gebracht met een student van hun, die een scriptie heeft geschreven over de meest zeldzame ziekte bij deze dieren en ik mag haar info gebruiken in mijn boek. Al met al echt super gaaf! :D

Maar met onderzoek alleen begin je natuurlijk geen bedrijf, want dat zijn voornamelijk kosten en geen inkomsten. Ik heb tot nu toe €210 opgehaald middels donaties om een microscoop te kunnen kopen en alle toebehoren er omheen. En ook de website en de nodige programma's om de data in op te slaan zijn best prijzig! Dus heb ik een tweede website gebouwd die voor meer inkomsten gaat zorgen. Er is namelijk geen platform om stambomen te registreren en met de hoeveelheid import en export in niet alleen Europa, maar ook Afrika, Azië en Amerika, zou dat best handig zijn. Dus ben ik in juni 2018 begonnen met een systeem om dat wereldwijd te kunnen invoeren. Geen verplichting, maar gewoon een open platform om je stambomen te registreren zodat alle informatie altijd zichtbaar is online en je gelijk kunt zien of dieren van een andere fokker verwant zijn en dus misschien niet zo interessant om te kopen en mee te fokken. Bovendien geeft het de ruimte om te discussiëren over het fokken, is er de mogelijkheid om beschikbare dieren aan te bieden op de website en ben ik langzaam aan het uitbreiden naar meer functies. Allemaal heel ingewikkeld en vergezocht voor mensen die weinig met egels te maken hebben. Maar voor de community betekend het heel veel en dat merk ik heel goed!

Afbeelding

Vanaf eind 2019 stop ik met publiekelijk fokken en houdt ik nog maar een paar dames en heren aan om verder mee te gaan. De rest verhuisd niet, maar gaat wel met pensioen :) Als eigen hobby zal ik wel verder blijven fokken en de jongen zullen dan vooral worden weggegeven aan eerdere kopers of aan bevriende fokkers.

En waar het nu nog maar gebaseerd is op één van de egelsoorten, kan het goed zijn dat er over een paar jaar, meerdere soorten bij worden genomen om onderzoek naar te doen! Allemaal super spannend! :D

Ik zal vanmiddag wat foto's uploaden van de egels :p

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Re: Juuth's egeltopic!

Bericht door Sandy » 12 apr 2019, 19:39

Leuk, het egeltopic is terug! En wat is er veel veranderd inderdaad, wel ontzettend gaaf wat je nu aan het doen bent!

karinD
Moderator

Bericht door karinD » 13 apr 2019, 15:03

Leuk dat je weer een topic voor ze hebt aangemaakt :P

Do what you love and love what you do

Juuth
Actief forumlid
Contacteer:

Bericht door Juuth » 18 apr 2019, 22:59

Goed, even een lange post om alle dames in de pensioengroep voor te stellen. Deze groep dames bestaat uit huisdiertjes, opvangegeltjes en pensioendames die dus niet meer ingezet worden, maar de rest van hun leventje lekker bij ons mogen slijten. Ik ben verschrikkelijk is het herplaatsen zoals veel fokkers wel doen na het pensioen, haha. :yay

Jessie
Jessie komt uit Engeland en heeft vorig jaar één nestje bij mij gehad voor ze met pensioen mocht. Dat was de afspraak met de fokker en ze woont nu dus in de pensioensgroep <3 Ze kwam hier met de afspraak dat ze alleen zou zitten en samen zou blijven met een dochter, omdat ze behoorlijk dominant is en dat is ze zeker! Maar na haar nestje begon ze steeds meer op haar gemak te komen en uiteindelijk besloten dat ze toch de groep in mocht. Fokker helemaal blij, want madam is weer helemaal de oude geworden hier :D
Afbeelding

Aurora
Aurora is geboren in mijn allereerste nestje op 16 maart 2015 en is nog steeds bij ons <3 Het gaat inmiddels niet zo heel goed meer met haar en is behoorlijk op leeftijd, dus ik vrees dat ze niet zo heel erg lang meer bij ons is. Aurora is een heel lief meisje, die ik altijd steevast tevoorschijn haalde als er mensen kwamen om kennis te maken met de dieren. <3
Afbeelding

Candy Fluff
Candy is één van de opvangegeltjes die we hebben opgenomen. Ze werd geboren uit een gepland nest, maar de originele fokker van haar ouders fokt met genetisch heel zwakke en zieke dieren die doorgaans vroeg overlijden door nierziekten of neurologische aandoeningen, dus is ze gelijk in de opvanggroep gekomen. In eerste instantie zou ze hier een nestje krijgen voor onderzoek naar albino, maar mevrouw is onvruchtbaar gebleken en dat is achteraf dus maar goed ook! Tis een ontzettend lief meisje en ik ben dól op albino's, dus ze is ook nooit meer weggegaan :D
Afbeelding

Cruella DeVil
Cruella werd opgevangen door Stichting Pettings in Rotterdam, samen met twee andere dames. Cruella viel altijd al een beetje buiten de groep en dus had de eigenaresse van de stichting liever dat ze verhuisde en liefst naar iemand met ervaring. En zo is ze bij ons gekomen, omdat al duidelijk was dat de dames alle drie kampten met zware obesitas! De andere twee dames wonen permanent in de opvang (eigenlijk als huisdier, haha) en Cruella is bij ons komen wonen. Al vrij snel bleek dat zij diabetes heeft en bij egels is dat héél moeilijk te behandelen. Zij zou de rest van haar leven aan de holistische insuline zitten volgens een alternatieve arts in Engeland, die al vaker Witbuikegels heeft behandeld op deze wijze. Maar na ongeveer een half jaar werd ze stabiel en sinds we zijn overgestapt naar een brok met meer dan 60% puur vlees, heeft zo nog geen holistische insuline weer hoeven hebben! Ze doet het nu erg goed, al zal ze altijd wel morbide obesitas blijven door haar aandoening.
Afbeelding

Lykke
Lykke kwam bij ons in de opvang toen ik nog maar net begonnen was met fokken en was toen al ongeveer een jaar a 1,5 jaar oud. Ze was toen hoog drachtig en heeft haar jongen hier dus ook grootgebracht. Haar jongen en later ook zijzelf werden uitgeplaatst, maar helaas heeft haar eigenaresse een kindje gekregen die extra zorg nodig heeft door persoonlijke omstandigheden. Lykke moest dus terug bij ons geplaatst worden en woont hier net een maandje. Ze is al echt een hele oude dame en zal waarschijnlijk net als Aurora, niet zo heel lang meer hebben.
Afbeelding

Noël
Vlak voor kerst is Noël samen met Yule bij ons in de opvang gekomen en ook zij woont hier dus nog niet zo lang. Ze zijn binnengebracht door mensen die financieel in de problemen zijn gekomen en daardoor niet langer voor hen konden zorgen. Noël was al vrij dun toen ze binnen kwam en is sindsdien niet veel aangekomen. Ze krijgt momenteel onderzoeken naar haar orgaanfunctie, omdat we vermoeden dat haar lever en nier mogelijk schade hebben opgelopen, mogelijk door een winterslaappoging die soms zelfs dodelijk kan aflopen voor ze.
Afbeelding

Yule
Yule is dus samen met Noël binnen gebracht en zij is duidelijk de dikkere van de twee. Ze hadden haar nog niet zo heel lang, maar haar nagels zijn desondanks veel te lang. Waarschijnlijk zijn de twee dus al langere tijd niet heel goed verzorgd, mogelijk door de financiële problemen, helaas. Gelukkig doet ze het nu beter en is ze zelfs al wat afgevallen!
Afbeelding

Merida
Merida is een dame die bij ons geboren is. Ze heeft in het verleden een tepelinfectie gehad en heeft sindsdien wat problemen gehad met nestjes, waardoor ze erg vroeg in de pensioensgroep is gezet. Sindsdien gaat het veel beter met haar en begint ze gelukkig weer wat aan te komen. Merida is net als Aurora één van de dames die altijd voorbij komen wanneer mensen kennis willen maken met Witbuikegels, omdat ze ook net zo makkelijk in de omgang is. Gelukkig hebben we tijdens haar eerste nestje een dochter aangehouden, die net als haar een heerlijk makkelijk karakter heeft, zodat we toch haar genen kunnen voortzetten :D <3
Afbeelding

Dit zijn de pensioen- en opvangdames die bij ons wonen :D Hopelijk mogen we nog even van ze genieten!

karinD
Moderator

Bericht door karinD » 19 apr 2019, 07:56

Wat zijn ze toch leuk om te zien.
Ik vind vooral Merida en Noël erg mooi!

Jootje
Moderator

Bericht door Jootje » 19 apr 2019, 08:04

Wat een gezellige groep zo.

Sta op met een glimlach en pluk de dag!

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 20 apr 2019, 08:37

Owh wat een dotjes zeg, geweldig <3

karinD
Moderator

Bericht door karinD » 20 apr 2019, 10:06

Je had ook een kereltje die ik heel erg leuk vond. Was er eentje uit een eigen nestje. Hij heette iets van Archie. Heb je die nog?

Juuth
Actief forumlid
Contacteer:

Bericht door Juuth » 20 apr 2019, 11:33

Archie is helaas vorig jaar overleden door een hartaanval :(

karinD
Moderator

Bericht door karinD » 20 apr 2019, 14:30

Ach jee, arm ventje.

Juuth
Actief forumlid
Contacteer:

Bericht door Juuth » 22 apr 2019, 10:06

Ja vond het echt jammer! Was echt wel één van m'n favorietjes , haha. Maar hun moeder is ook vroegtijdig overleden en als je kijkt naar hoe ongezond de bloedlijnen toen nog waren, vind ik het nog een nette leeftijd die hij behaald heeft :D Aurora en het andere broertje Alex leven beide nog <3

Ik zal ook gelijk even de egeltjes voorstellen die hier voor de fok wonen. Binnenkort gaan een aantal van het met pensioen of zijn inmiddels net met pensioen gegaan, omdat ik behoorlijk ga minderen wanneer m'n bedrijf is opgestart :D

Moanna is een mannetje dat vanuit Slovenië bij ons is gekomen om verder mee te fokken. Heel lief mannetje van inmiddels bijna 2 jaar oud <3
Afbeelding

Sir Henry is een zoon van Moanna en Nova. Zijn broertje is verhuisd naar Engeland en beide worden ingezet om mee te fokken! :D
Afbeelding

Tørsten komt uit Denemarken van de zelfde fokker als Dælynn, maar wel onverwant aan elkaar! Hij vormt de basis van mijn nieuwe bloedlijn met rode oogjes! Die kleuren zijn de enige die ik nog moet onderzoeken hoe ze vererven, dan hebben we alles gehad, haha :D
Afbeelding

Zeus is een albinootje en helaas net wat te klein om mee te fokken is gebleken. Hij woont nog wel bij ons, maar staat momenteel ook te koop. Heerlijk mannetje, maar helaas voor mannen maar weinig plek om hem toch te kunnen houden.
Afbeelding

Belle is een dame die ik vorig jaar uit Engeland heb opgehaald. Helaas heeft ze aardig wat problemen gehad sinds ze hier is (diabetes, meerdere miskramen) waardoor ze vorige maand vroegtijdig met pensioen is gedaan. Belle is net een hondje, haha. Ze volgt me overal door de kamer heen als ze los loopt. :P
Afbeelding

Blue is een meisje dat is voortgekomen uit een inteeltnestje. Met voorbedachte rade om de directe gevolgen van inteelt te bestuderen en ook om een paring van twee nieuwe kleuren te krijgen. Geen onverwante dieren in die kleur omdat het net 2 maanden bestond toen ik de kleur ontdekte. Haar vader is Henry en moeder is Nova. Ze blijft bij ons om weer mee verder te fokken, maar dan wel aan onverwante mannen. :)
Afbeelding

Dælynn is een meisje dat net als Tørsten uit Denemarken komt en ook van dezelfde fokker afkomstig is. Ze draagt voor rode ogen en samen met Tørsten mag ze de basis leggen voor die bloedlijn :D Heerlijk meisje en mag al bijna met pensioen met een volgend nestje.
Afbeelding

Fiona is de dochter van Jessie en eigenlijk de tante van Belle. Zij is hier geboren nadat ik Jessie en Belle heb opgehaald. Met Jessie mocht ik nog één nest en daar is Fiona uit geboren. Inmiddels heeft Fiona net haar eerste nestje grootgebracht!
Afbeelding

Juul komt uit Hongarije en zou hier komen om gedekt te worden, maar inmiddels lijkt ze na 3 poging wederom niet zwanger. Mocht ze ditmaal geen jongen krijgen, dan zal ze vroegtijdig met pensioen gaan omdat ze te oud wordt voor een eerste nestje. Heel mooi meisje <3
Afbeelding

Nova is een meisje dat bij ons geboren is en inmiddels bijna met pensioen mag. Zei is één van de egeltjes die ik heb met deze kleur die Slate Blue wordt genoemd. Een heerlijk meisje met een zacht karaktertje <3
Afbeelding

Regina is ook bij ons geboren en draagt voor roodoog! Daar kwamen we onlangs achter nadat ze gedekt was door Tørsten. Helaas heeft het nestje het niet mogen redden, maar hopelijk wordt de haar volgende nest toch een goede mama <3
Afbeelding

Seraphina is bij ons geboren en draagt ook roodoog! Zij heeft inmiddels haar eerste nestje gehad en daar houden we waarschijnlijk een mannetje uit aan.
Afbeelding

Snow White is ook bij ons geboren en is één van de meest makkelijke egeltjes die we ooit gehad hebben! Ze heeft momenteel haar laatste nestje en zal straks met pensioen mogen <3
Afbeelding

Rose is bij ons geboren uit een nest van Tørsten en Dælynn. Ze is geboren als een roodoogjes, maar nu ze ouder wordt zijn haar ogen heel donkerrood. Ze is een nieuwe, nog onbekende kleur, want de kleur van Tørsten weten we ook niet 100% zeker, haha. Ze zal bij ons blijven wonen om de roodoog lijn verder op te bouwen :D
Afbeelding

Rixt is geboren uit Fiona en Moanna en is nét 6 weken oud! Ze blijft bij ons wonen om verder te fokken :D
Afbeelding

Dat waren voor nu alle Witbuikegels hier <3 :D Er zijn nog wel een paar jongen, maar daarvan moet ik nog even bedenken of ze blijven en ik wacht nog op één mannetje uit Engeland die ik in juni mag ophalen :D

karinD
Moderator

Bericht door karinD » 23 apr 2019, 09:04

Wat een schatje, Rixt. De jeugd straalt er van af.
Ik vind Sir Henry echt heel mooi en Fiona doet een beetje denken aan een wasbeertje met dat hele donkere.
Jammer dat Zeus te klein is voor de fok. Ook een mooi kereltje.

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 23 apr 2019, 15:10

Owwwh wat een dotjes weer, smellllt! Nova vind ik echt schitterend mooi, in zowel de tekening als de uitstraling. Geweldig joh! <3

Juuth
Actief forumlid
Contacteer:

Bericht door Juuth » 25 apr 2019, 23:38

Ik kan nog elke dag heerlijk van ze genieten <3 Vindt het ergens wel jammer om te gaan minderen, maar ik ben er ook wel aan toe, haha. Gewoon weer lekker als huisdiertjes en af en toe een nestje voor mezelf :D

Vandaag 11 mensen blij gemaakt met de bevestiging van hun pre order boek die in juni op de plank komt, een boekhouder gesproken die tussen 1 mei en 2 juni langs komt voor een gesprek. Voor 1 juni wil ik in elk geval de kvk rond hebben en een zakelijke rekening geregeld hebben. Dan ben ik officieel ZZPer en eigenaar van The Hedgehog Program!

Hopelijk kan ik een beetje overweg met de boekhouder en kunnen we een overeenkomst afsluiten, dan heb ik vrijwel alles eigenlijk wel rond, haha.

Alleen al met de voorverkoop van m'n nieuwe boek heb ik straks al een beetje winst gemaakt, er rekening mee houdend dat er ook nog 13 boeken opgestuurd moeten worden ter compensatie en voor een give-away <3

Ik heb op 31 december 2018 gezegd dat dit het jaar van verandering werd, maar ik had niet verwacht dat het zó ingrijpend zou zijn, hahaha!

Jennn
Actief forumlid
Contacteer:

Bericht door Jennn » 26 apr 2019, 22:43

Ooh smelt, wat een schatjes!

Juuth
Actief forumlid
Contacteer:

Bericht door Juuth » 29 apr 2019, 12:42

Thanks <3

Inmiddels gaat het heel snel hier en heb ik 3 mei aanstaande al een eerste afspraak met een boekhouder om te kijken of zij mij op weg kan helpen met buitenlandse belastingen enzo op interim basis. Sinds afgelopen week is mijn boek in de voorverkoop en op 1 juni wil ik de kvk eigenlijk al geregeld hebben, zodat ik de facturen van die voorverkoop ook op 1 juni vanuit m'n nieuwe bedrijf kan versturen!

De website komt aardig goed uit de verf en begint flink vorm te krijgen. De onderzoeken beginnen wat meer te lopen en eigenlijk gaat alles heel goed, zoals het de afgelopen 8 jaar ook al ging, haha!

Allemaal onwijs spannend! :D

Vandaag er achter gekomen dat bij de mannenflat een bodem van een verblijf enorm doorhangt, dus ik ga vanmiddag beginnen met het verbouwen van hun kamer. Ik zal eens wat foto's posten als de nieuwe verblijven klaar zijn!

Juuth
Actief forumlid
Contacteer:

Bericht door Juuth » 24 mei 2019, 12:56

3 mei dus de afspraak met de boekhouder gehad en ze gaat op interim basis samenwerken :D Ik moet nog een account voor haar aanmaken nadat de KvK is aangevraagd :) Inmiddels gestopt met de hedgery en ik fok dus enkel nog voor mezelf en bevriende fokkers en oude eigenaren <3

Van 3 tot 7 juni ga ik net als vorig jaar naar Engeland om egeltjes op te halen. Twee mannen voor mezelf, 3 anderen die verhuizen naar één fokker in Nederland en twee fokkers in Denemarken. Die moeten dus ook nog worden weggebracht, haha. En op 7 juni is dan ook een dame uitgerekend bij een andere fokker waarbij hopelijk een kleintje voor mij bij zit :P Het minderen moet nog even op gang komen, haha. Maar meer keuze in mannen is wel gewenst op moment, dan kunnen de andere mannen wat minder ingezet worden gezien zij inmiddels wel aardig verwant zijn met merendeel van de dames :) Moanna & Henry zullen daarom ook minder ingezet worden. Geen verhuizingen, afgezonderd van Zeus dus.

Uit Tørsten x Seraphina houdt ik zelf een mannetje aan, dat besloot ik dus afgelopen zaterdag en met het EVS kan niet anders dan dat hij Duncan is gaan heten :D
Afbeelding

Inmiddels heb ik Blue samen gezet met Tørsten om outcross te doen :) Al flink huisjes aan het zoeken die een huisdier egeltje willen, want ze zijn natuurlijk niet fokgeschikt, dat gebeurd pas weer over een generatie of 2-3.

Nova is met pensioen inmiddels en Snow White gaat van de week ook met pensioen <3 Haar dochtertje Nina zal dan bij de jonge dames in trekken zodat ze alle ruimte heeft om lekker te groeien!
Afbeelding

Juuth
Actief forumlid
Contacteer:

Bericht door Juuth » 12 okt 2019, 10:49

Ik moet nodig nieuwe foto's uploaden zie ik! :o Ai ai ai...

Maargoed, ik ben inmiddels naar de KvK geweest om mijn inschrijving af te ronden en vanaf komende maandag start ik officieel als eigen ondernemer! Een bedrijf dat nog niet elders bestaat, die bevestiging kreeg ik alvast mee van de werkneemster van de KvK in Zwolle, haha.

Maar wel super gaaf om mee te maken en ik ben heel benieuwd hoe het lopen gaat! :D

Zal één dezer dagen even nieuwe foto's posten, want er is sinds april/mei heel wat verandert. Ik ben inmiddels gestopt met de hedgery en dus zijn de meeste egeltjes met pensioen gegaan (is er 1 verhuisd, de rest is simpelweg in een ander verblijf gezet :P ik haat het als mensen gelijk van hun dieren af willen als ze niet "bruikbaar" meer zijn) en heb ik eigenlijk alleen nog een paar jongere dames die ik inzet om vooral voor mezelf nog mee te fokken en voor bevriende fokkers die af en toe eens nieuw bloed nodig hebben :D

Wie weet dat ik de draad ooit nog eens op pak en dan is het wel fijn als je ondertussen gewoon door kunt, het zij met minder egeltjes <3

Momenteel heb ik Quinn, Bailey, Tørsten, Hamish en Duncan als mannen. Waarvan Hamish nog te jong is om te dekken en ik Quinn nog niet heb ingezet en Tørsten inmiddels bijna te verwant wordt aan m'n dames, dus in feite zijn Bailey en Duncan de enige écht actieve mannen momenteel :P

En qua dames heb ik Dælynn, Fiona, Regina, Blue, Rixt, Rose, Nina en Seraphina. Binnenkort komt Dynna daarbij, een meisje dat net afgelopen week geboren is en ik dus nog geen idee van heb hoe ze er uit ziet omdat ik nog niet gekozen heb welk meisje er blijft :P Dælynn gaat bijna met pensioen en zowel Blue als Regina zijn in afwachten of ze drachtig zijn en anders gaan zij vervroegd met pensioen. En Seraphina ga ik nog één keer proberen en als zij ook niet drachtig wil worden gaat ze ook met vervroegd pensioen. En zo krimpen we langzaamaan in qua egeltjes die nog fokgeschikt zijn en gaan we steeds een stukje kleiner :)

Ondertussen wordt m'n bedrijf steeds een stukje groter en heb ik inmiddels mijn tweede egelboek uitgegeven die inmiddels met 30 exemplaren wereldwijd verkocht is! :D Dus dat is ontzettend gaaf om mee te maken! Druk natuurlijk ook met de opzet van alles, want het is veel werk om in je eentje te bolwerken. Maar dat leg ik een andere keer wel even uit :P

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 13 okt 2019, 10:40

Leuk om te lezen hoe het zich bij jou allemaal ontwikkelt! Ik kan je enthousiasme gewoon voelen, haha. Toch even nieuwsgierig doen, hoe spreek je Dælynn nou eigenlijk uit? Als 'dee-linn?

Juuth
Actief forumlid
Contacteer:

Bericht door Juuth » 16 okt 2019, 11:19

Haha ja inderdaad als Deej-linn, waarbij de j eigenlijk bijna niet te horen is :P

Inmiddels ben ik dus op dag 2 na de officiële start en echt super tof: ik heb inmiddels een sponsoring binnengesleept bij Zooeasy! Voor wie het niet kent, Zooeasy is een Nederlands bedrijf dat software ontwikkeld waarmee je stambomen van dieren kunt maken. Ik gebruik hun software voor een groot deel van mijn bedrijf.

De directeur stuurde mij gistermiddag een bericht via LinkedIn en we hebben gisteravond even gebeld. Helaas kon hij voor mij persoonlijk niks betekenen, omdat ik al gebruik maak van de meest uitgebreide licensie van hun standalone software, voor meerdere diersoorten. Máár, we hebben wel een leuke deal gemaakt. Ik ga namelijk begin volgend jaar bezig met uitbreiden naar Zuid-Afrika, waar stambomen bij dieren helemaal niet zo vanzelfsprekend zijn. Geen derde-wereldland, maar wel een groot taboe op het fokken van dieren en verkopen. Terwijl fokkers wel graag meer willen doen op gebied van dierwelzijn. Dus ik heb een deal met Zooeasy gemaakt om deze mensen een jaar lang gratis gebruik te laten maken van hun software voor de online versie! Wellicht ga ik om die reden (maar dat wil ik nog even gaan bekijken) ook meehelpen aan het vertalen van hun software naar het Afrikaans. Ik ken inmiddels een aardig woordje Afrikaans, dus het aanbieden van die software in hun eigen taal zou super tof zijn!
Dat duurt nog wel even, want dat staat dus pas gepland voor januari of februari, maar een deal is een deal :P

Toch wel ontzettend gaaf om te zien dat mijn project dus écht wel hoge ogen gooit, ook bij andere instanties en niet alleen bij de eigen community!

Plaats reactie