[Deel 2] Het Kletstopic

Plaats reactie
Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

[Deel 2] Het Kletstopic

Bericht door Freya »

Ons vorige Kletstopic over random koetjes en kalfjes was met 200 posts vol, tijd voor een nieuwe ronde dus! Karin was degene die het topic sloot, met het volgende bericht:
karinD schreef:
14 apr 2020, 11:09
Leuk, een hond. Dat willen wij ook heel graag maar bij onze situatie past het niet, hij zou dan 3 dagen in de week 9 uur alleen zitten.
Wat mij erg geholpen heeft toen wij het aan het uitzoeken waren, was een hondenforum. Ik heb daar gewoon onze situatie voorgelegd en gevraagt wat de mogelijkheden waren. Ik kreeg uitgebreide tips en advies.
En anders kan je misschien eens bij een asiel informeren.

MusEnSus
Fanatiek Forumlid

Re: [Deel 2] Het Kletstopic

Bericht door MusEnSus »

Ik had dus contact gezocht met een trainer van de lokale hondenschool. Die raadde ons de bichon-familie aan. Dat zijn toevallig de rassen waar ik zelf al op was uitgekomen (maltezer/havanezer/bolognezer/bishop frisee/...). Ik vind het echt geen mooie dieren, maar qua karakter lijken ze perfect voor ons. Er werd ons ondertussen een maltipoo (maltezer x dwergpoedel) reu door een broodfokker aangeboden. Het schattigste pupje ter wereld, maar ik heb echt van mijn hart een steen moeten maken om nee te zeggen. Vastbesloten om het wel goed te doen, heb ik de vakvereniging van bichons gecontracteerd. Ik heb met verschillende fokkers mogen telefoneren om over het ras te horen. Superlief van die mensen! Ook zij vonden hun ras van bishop (maltezer en havanezer) ideaal voor onze situatie. Daardoor kreeg ik toch het gevoel dat een hond misschien toch voor ons weggelegd is. Alleen waren die superlieve gepassioneerde mensen ook van mening dat uit hun vereniging (die enkele erkende fokkers) er misschien niemand ging zijn die een hond zou willen geven aan een gezin dat de lange haten van dat diertje kort zou trimmen. Lap... Al dat idee stak me plots tegen bij de "goede fokkers." Ik snap het wel, maar toch. Ik kan niet beloven dat ik dat nooit ga doen. Onze tuin bestaat voor de helft uit bos... Die yorkie waar we laatst op hebben gepast, had daar op den duur echt takken in hangen als ze een rondje ging doen. Dat is niet fijn voor een diertje. Maar toch goed, de mensen hadden precies wel door dat we het hart op de goede plaats hebben en we mogen ons op wachtlijsten zetten. We zijn op verschillende plaatsen uitgenodigd om te komen kijken en ze worden ons graag terugzien op één of andere nationale tentoostelling/wedstrijd in november. Ik moest het toch even laten bezinken... want hoewel ik nu helemaal overtuigd ben dat dit de rassen zijn waar ik voor wil gaan, ik vond de fokkers heel "intensief" overkomen.
De trainer van de hondenschool had ook nog gevraagd hoe we tegenover adoptie stonden. Nu, dag is hetgene wat we liefst zouden doen. We hadden dat eigenlijk net afgeschreven. Vele asielen willen niet bij gezinnen met jonge kinderen plaatsen omdat de honden daar natuurlijk bagage meedragen en vaak de achtergrond niet gekend is. De trainer gaf me toch wat tips mee om te gaan zoeken. Ik heb vrijblijvend gisteren naar haar voorgestelde organisaties een mail gestuurd om onze situatie uit te leggen met de opmerking dat ik ervanuit ga dat we waarschijnlijk niet voor adoptie in aanmerking komen omdat we teveel eisen hebben voor onze situatie (en jonge kinderen, en dieren, en mag geen jachtinstinct hebben niet waaks zijn en klein. Basically een cavia he...).
Maar nu kreeg ik net telefoon van een organisatie dat ze een superlief maltezerteefje van 3 jaar hebben zitten dat gebruikt is in de broodfok en die perfect bij ons zou passen....
Ik sta in dubio. Voor ons is het diertje perfect. Al onze eisen voldaan... Dus als dit meisje het niet wordt, hoeven we niet verder te zoeken. Dan betekent het dat we eigenlijk toch niet klaar zijn voor een hond. Ik sta te trillen op mijn benen sinds het late telefoontje net. Ik ben nu al verliefd op dat scharminkeltje dat ik zelfs nog niet gezien heb. Mijn man is om praktische redenen niet 100 % overtuigd.... Maar ik mag beslissen :S Ik vind het verschrikkelijk om alleen die knoop te moeten doorhakken.

To be continued...

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

Spannend, Lien! Wanneer gaan jullie kijken?

Do what you love and love what you do

Neptunus
Blogger & Recensent

Bericht door Neptunus »

Een hondje uit de brood fok als fok teef gebruikt heeft natuurlijk ook de nodige bagage vergis je daar niet in, zeer waarschijnlijk ook niet zindelijk en kent zij waarschijnlijk ook nog niks.
Ik wil je niet ontmoedigen Lien dat zeker niet maar ook zo'n hondje draagt een rugzak mee.

En wat versta je onder niet waaks?
Ons demi blaft alleen als de bel gaat, maar een hond kan natuurlijk alleen blaffen dat zal hij dus ook wel eens doen.

Ik begrijp dat je eisen hebt maar het is een levend wezen en geen product.
Natuurlijk mag je wensen hebben maar het kan zomaar zijn dat hij dingen doet die niet wenselijk zijn, en dan?

MusEnSus
Fanatiek Forumlid

Bericht door MusEnSus »

En we krijgen een meisje ♡
Peter is ondertussen zo mogelijk nog enthousiaster als ik.
Vandaag weer zo lang aan de telefoon gehangen met de opvang om elkaar beter te leren kennen en ze lijkt gewoon voor ons gemaakt te zijn ♡.
Volgende week komt ze naar hier om te kijken en als alles goed is, mag ze blijven. Zo snel al!!!
Je hebt gelijk met je bezorgdheden Neptunus. Ik heb dan ook het asiel gecontacteerd en heel onze situatie en gebrek aan ervaring uitgelegd en niet zelf een hond bij hen gezocht. Ik heb hen laten kijken of we ooit in aanmerking zouden komen. Zij hebben ons dan later teruggecontacteerd om te zeggen dat ze dachten dat ze een match voor ons hebben. We hebben gisteren wel een uur aan de telefoon gehangen om alles door te spreken en elkaar vragen te stellen.
Het meisje komt klaarblijkelijk vanbij een zogenoemde "keur-fokker," dus niet uit de broodfok. Die man had ook maar één ras, maar moest om gezondheidsredenen stoppen. Ze heeft daar één of twee nestjes gehad en was daarna op pensioen gemogen. Ze is zindelijk, ook 's nachts, en ze is een huiselijk leven gewend. Ze moet alleen nog veel leren. Aan de lijn lopen kan ze nog niet, in de auto zitten is ze niet gewend, basiscommando's moet ze nog leren... Maar de basis is er wel en haar karakter is goed. De opvang was heel positief over haar verleden, dus qua bagage zou het meevallen. Enfin, we zullen zien. We zien het in elk geval zitten en we staan er niet alleen voor. De dierenarts, hondenschool en opvang staan voor ons klaar met raad.
Ik kan niet wachten om haar te ontmoeten! En als blijkt dat het niet klikt, dan is het zo natuurlijk.

En met waaks bedoel ik echt waken trouwens. Ik hoef geen hond die op alles blijft blaffen om te verdedigen. Een ras wat dat minder heeft en waarbij het makkelijker is om af te leren, prefereer ik boven een ras wat echt zijn huis verdedigt. Als ik kan kiezen, zal ik een hond kiezen die dit minder in zich heeft. Blaffen mag he!!! Dat doet elke hond. Maar je hebt waken en waken bedoel ik.

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

Wat leuk! Ik hoop dat het klikt met het meisje.

MusEnSus
Fanatiek Forumlid

Bericht door MusEnSus »

karinD schreef:
17 apr 2020, 19:39
Wat leuk! Ik hoop dat het klikt met het meisje.
We gaan in spanning afwachten! Ik hoop het ook. Toch alvast eens kijken of we wat spulletjes in huis kunnen halen (voer, donutkussen, borstel, wat speeltjes en beloningssnoepjes, ...). En als dan blijkt dat ze echt kan blijven, volgt de rest wel. Het eerste wat ik dan wil zorgen is een tuigje voor een riem (daarvoor ga ik haar eerst moeten opmeten, ze zou echt mini zijn). En dan nog een schouderdraagtasje of rugzak, veilig autozitje, ... We gaan kunnen shoppen.... Ik ga één tuincentrum doen, maar nu de dierenspeciaalzaken vanaf morgen nog maar net weer open gaan, wil ik met de verwachtte drukte daar eigenlijk nog liever een paar weken niet heengaan. Ik hoop dus dat ze in die ene winkel zoveel mogelijk basis uitzet hebben.

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

Voor je voer koopt, zou ik eerst even navragen bij het asiel wat ze nu eet. Als je hetzelfde koopt, maakt dat het wennen voor haar iets makkelijker. Eventueel kun je later stukje bij beetje overstappen naar een ander merk.

MusEnSus
Fanatiek Forumlid

Bericht door MusEnSus »

karinD schreef:
18 apr 2020, 08:47
Voor je voer koopt, zou ik eerst even navragen bij het asiel wat ze nu eet. Als je hetzelfde koopt, maakt dat het wennen voor haar iets makkelijker. Eventueel kun je later stukje bij beetje overstappen naar een ander merk.
Inderdaad! Ze hebben me verteld wat ze nu eet en ik krijg daar ook een zakje van mee om, als ik zou willen overschakelen van merk, haar voer de eerste weken te kunnen mengen. Maar ik hou me de eerste tijd gewoon aan wat ze gewend is. Het zal al genoeg aanpassen en wennen zijn!
Ze hebben me ook verteld wat ze graag snackt, hoe haar vacht onderhouden wordt, wat voor kussen ze graag op slaapt, ... Ik kan dus wel gericht gaan spulletjes halen. Het is een voordeel dat ze al even bij een opvangmoeder in huis zit, die kan me al veel vertellen gelukkig :-)

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Wow Lien, mijn complimenten voor de research die jullie van tevoren gedaan hebben, super zeg! Ik kijk nu al uit naar de eerste foto's van jullie meisje <3

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

Ze zijn hier in de wijk de waterleiding aan het vervangen. Ik merkte vanmorgen om een uur of 11, dat de boel omgezet was. Ligt er nu, 3 uur en 4 glazen water later, ineens een brief in de bus dat ik de komende dagen eerst het water moet koken voor gebruik. Hadden ze die brief niet in de bus kunnen doen voor ze gingen omsluiten? Straks zit ik ook nog met diaree ofzo. Daar zit ik dus echt niet op te wachten!

Neptunus
Blogger & Recensent

Bericht door Neptunus »

Lien wat leuk, Ik hoop dat het klinkt tussen jullie en ben benieuwd naar foto's.

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Oei Karin, dat is zeker niet handig! Hopelijk heb je geen buikgriep o.i.d gekregen...!

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

Tot nu toe nog nergens last van gelukkig. Maar ik ga morgenavond pas juichen.

Jootje
Moderator

Bericht door Jootje »

Wat leuk Lien,. Spannend zeg!!
Wij zouden ook wel een hondje willen, maar ik weet niet of het met Spinner goed zal gaan en ik ben zo bang dat al ik een slechte dag heb, ik hem/haar dan niet kan uitlaten,. :-( Marcel werkt heel veel (oke nu even niet) het zou dus veel op mij neer komen.

Karin is het goed gegaan? Was niet zo handig van ze..

Sta op met een glimlach en pluk de dag!

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

Ja, gelukkig is het goed gegaan. Ik heb erna heel veel gedronken om goed door te spoelen en dat heeft geholpen.

Kirsten
Moderator

Bericht door Kirsten »

Kan er allemaal nog wel bij... Een paar dagen voor ik uitgerekend ben... Een ziek vogeltje wat de komende nacht bij de vogelarts moet blijven. En nu ook nog eens lekkage in de meterkast, wat mogelijk komt door de afvoerpijp van de douche... Hoe ze dit op moeten lossen? De boel uithakken, herstellen en vervolgens weer opnieuw betegelen... We mogen dan 2 dagen geen gebruik maken van de douche... Hoe dan als ik ga bevallen en/of net bevallen ben?

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Oh my Kirsten, dat is flink balen! Hopelijk lukt het je om het goed op te lossen daar. Stress is zó niet tof nu, sterkte!

Ik ga binnenkort een creatief samenwerkingverband aan. Ik kan er nu nog niet te veel over zeggen omdat we eerst gaan kijken hoe we de details allemaal gaan uitwerken, maar ik ga in ieder geval weer artikelen/recensies schrijven en ik heb er onwijs veel zin in!

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

Kirsten, dat is echt vervelend. Ik hoop dat het snel opgelost is allemaal.

Sandy, wat leuk!

Jootje
Moderator

Bericht door Jootje »

@Kirsten, dat is niet fijn, en nu helemaal niet :-( Hopelijk wordt het snel opgelost, die stress is nu niet handig. Sterkte daar.

@Sandy, zag al wat voorbij komen,.. super tof! <3

Sta op met een glimlach en pluk de dag!

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

Ik had net een boze klant. "Zijn jullie aan het verbouwen ofzo!"
Dus ik heel enthousiast reageren dat we een heel mooie nieuwe winkel gaan krijgen.
Zegt ze heel boos: "Ik ben ook aan het verbouwen en nu hebben jullie niet wat ik nodig heb!"
Ja, dus? Dat is mijn probleem omdat? :whahaha :whahaha :silly

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

Op werk zijn we heel druk bezig de verbouwing af te ronden. We zijn de winkel aan het inrichten, donderdag gaan we weer open. Al die tijd hebben we in een klein noodwinkeltje gewerkt, die is morgen voor het laatst open.
Omdat ik net terug ben van corona, mocht ikvan mijn baas, samen met 2 andere fisiek minder sterke collega's de noodwinkel draaien deze week, terwijl al mijn andere collega's zich uit de naad aan het werken waren met uitpakken. Op zich heb ik dus niks te klagen, zo druk was het niet deze week in de winkel. Maar toch had ik me enorm verheugd op mijn lekkere lange weekend van 5 hele dagen. Vandaag tot en met dinsdag.
Komt mijn baas gister met de vraag of ik deze week nog een dag extra kon werken. Dag 5 van de normaal 3. Ik had nee gezegt. Maar, zei ik, heel toegeefelijk, dinsdag zou ik eventueel wel kunnen. Dan maar 4 dagen vrij. Graag, was de reactie.
Kwam dus vanmiddag weer de vraag of ik morgen alsjeblieft zou kunnen werken. Blijkbaar is hij echt wanhopig en hebben de andere 2 die morgen vrij zijn ook al nee gezegt. Zucht. Nou, vooruit dan maar. Maar wel pas vanaf 12 uur. Ik baal flink. Maar ja, wat moet ik dan. Volgende maand verloopt mijn contract en ik wil dolgraag blijven. Ik ben heel erg moe, maar goed, we gaan maar weer. Dat wordt morgen om 8 uur in de supermarkt staan met mijn boodschappenlijstje en die van mijn schoonvader. Die moet ik dan voor werk ook nog naar hem toe brengen. Dat is een half uur rijden enkele reis, en ik ben ook een uur onderweg naar mijn werk. Goed, het huishouden schuiven we dus maar weer aan de kant :S

MusEnSus
Fanatiek Forumlid

Bericht door MusEnSus »

Mijn ouders kwamen vandaag tot hier rijden (we hadden ze al vanaf 23 februari niet meer gezien) om samen te gaan wandelen (op afstand). Toen mijn jongste dochter hun auto zag, schoot ze helemaal in paniek. Hysterisch wenen, lijfje vol stress. Ze wou niet in de buurt van oma en opa komen omdat ze bang was verdrietig te worden omdat ze hen niet kon knuffelen. Uiteindelijk hebben ik en de andere twee bengels een kort voortuin-praatje gemaakt en zijn de oma en opa maar weer vertrokken. Zaterdag proberen we het opnieuw.
Zo heftig zeg... Ik wist dat mijn oudste dochter het er achteraf heel moeilijk mee zou hebben. Maar dat Ava nu zo hevig zou reageren, zag ik niet aankomen. Ik vind dit zo verschrikkelijk voor haar.

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Oh nee wat droevig! Het zijn ook vreselijk verwarrende tijden voor kinderen, bah...
Hopelijk gaat het aankomend weekend meer succes opleveren, ik duim voor jullie en Ava in het bijzonder <3

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

Ach nee. Arm kind. Ja, dit is echt heel verwarrend voor kinderen.

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

Ik baal! Komt er vanmiddag in de groepsapp van werk een berichtje dat iedereen zijn vakantievoorkeur moet doorgeven. Nou, dat had ik dus al in december gedaan en na veel aandringen omdat ik wilde boeken, kreeg ik eind februari een akkoord van mijn floormanager. Boeken is door de corona uiteindelijk niks van gekomen en dat is misschien maar goed ook.
Dus ik vroeg in de app of niet alles al rond was. 
Het antwoord van de filiaalmanager, die dus boven mijn floofmanager staat:
Nee, door de corona was nog niks goedgekeurd en nu moet er heel goed geplant gaan worden omdat een aantal collega's willen schuiven omdat hun vakantie in het voorseizoen niet door kon gaan.

Persoonlijk vind ik, dat mensen die niet schuiven voorrang moeten krijgen, maar als ik dat in de groep sapp gooi krijg ik het halve team over me heen. Voor mij is schuiven geen optie, Kees kan niet meer verzetten en dan zou ik alleen zomervakantie moeten houden. Of pas in november. Ook niet helemaal wat ik een zomervakantie vind. Maar goed, daar gaat de baas dus geen rekening mee houden.

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Oh dat is wel zuur, Karin :(

Klein leed: ik had allerlei plannen voor vandaag maar tijdens het trimmen van het gras werd ik niet lekker, mijn lijf begon erg zwaar aan te voelen en ik kreeg last van de fibromyalgie dus ik besloot om dan maar even wat te gaan liggen. Na bijna een uur wurmen en snotteren (hooikoorts) had ik eindelijk de slaap te pakken. Ik lag overheerlijk in een diepe droom weg te dommelen en toen kwamen de mannen van de gemeentedienst met hun snoeiapparaten en bladblazers. het steegje naast mijn huis werd onkruidvrij gemaakt. En dat is top, maar oooohhhh wat lag ik net even lekker te genieten van de rust, hahaha, balen!

jasper
Site Admin

Bericht door jasper »

karinD schreef:
23 mei 2020, 13:16
Ik baal! Komt er vanmiddag in de groepsapp van werk een berichtje dat iedereen zijn vakantievoorkeur moet doorgeven. Nou, dat had ik dus al in december gedaan en na veel aandringen omdat ik wilde boeken, kreeg ik eind februari een akkoord van mijn floormanager. Boeken is door de corona uiteindelijk niks van gekomen en dat is misschien maar goed ook.
Dus ik vroeg in de app of niet alles al rond was. 
Het antwoord van de filiaalmanager, die dus boven mijn floofmanager staat:
Nee, door de corona was nog niks goedgekeurd en nu moet er heel goed geplant gaan worden omdat een aantal collega's willen schuiven omdat hun vakantie in het voorseizoen niet door kon gaan.

Persoonlijk vind ik, dat mensen die niet schuiven voorrang moeten krijgen, maar als ik dat in de groep sapp gooi krijg ik het halve team over me heen. Voor mij is schuiven geen optie, Kees kan niet meer verzetten en dan zou ik alleen zomervakantie moeten houden. Of pas in november. Ook niet helemaal wat ik een zomervakantie vind. Maar goed, daar gaat de baas dus geen rekening mee houden.
Als je vakantie aanvraagt moet je werkgever/leidinggevende daar binnen 2 weken op reageren. Gebeurt dat niet dan betekent dat dat je aanvraag automagisch goedgekeurd is. Dat mag dan alleen nog via "zwaarwegende bedrijfsbelangen" worden teruggedraaid door je werkgever. En "dat meerdere mensen dan vakantie willen" en "anderen wilden schuiven" is geen zwaarwegend bedrijfsbelang.

Het zou kunnen dat jij onder een CAO valt waar dit anders in geregeld is, dat weet ik zo niet. Bovenstaande is echter de regel, niet de uitzondering.

Plaats reactie