Dieffenbachia

Plaats reactie
Jootje
Moderator

Dieffenbachia

Bericht door Jootje » 05 jun 2019, 10:38

1 van mijn Dieffenbachia is aan het bloeien,
20190605_101243.jpg
ik had het nog nooit gezien, dus ik ging eens even Google en las dat je die het beste uit kunt halen omdat het teveel energie kost voor de plant.
Bloeit de Dieffenbachia?
De Dieffenbachia komt zelden in de woonkamer tot bloei. Mocht de plant bloemen krijgen kost hem dit veel energie. De bloemen zullen gaan bloeien voor een periode van ongeveer één week. Hierna zullen deze samen met een aantal bladeren afsterven. Wij raden aan de bloemen direct te verwijderen, deze kosten de plant namelijk veel energie. Bron: 123planten.nl
Maar is dat zo? En zo ja waar moet ik hem dan afknippen? Hij komt vanuit het midden van de plant, de andere bladeren rollen er om heen zeg maar,.

Sta op met een glimlach en pluk de dag!

Jootje
Moderator

Re: Dieffenbachia

Bericht door Jootje » 05 jun 2019, 10:40

Wat gek dat de foto op zijn kant wordt geplaatst,.

Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Sandy » 05 jun 2019, 11:00

Over het afknippen van bloemen is nogal eens wat discussie: er zijn mensen die het doen want ja, de plant steekt veel energie in die bloemen. En er zijn mensen die het niet doen, omdat de planten het in de natuur immers ook niet anders kunnen.

Zelf heb ik ook een Dieff en die van mij heeft het sowieso al snel zwaar, echt een beetje een diva wat betreft water en zonlicht en alles. Als mijn Dieff bloemen zou krijgen zou ik ze er dus wel uitknippen, ik denk dat Divaatje het anders niet zou overleven ;-)

Jootje
Moderator

Bericht door Jootje » 05 jun 2019, 11:44

Ja deze bloeit ook eindelijk goed,. dus ik heb hem er net toch maar uitgeknipt,. Anders ben ik bang dat het niet goed gaat. ;) Wel zonde vind wel wat hebben, maar ja vind zo zonde als de plant het niet zou redden.

karinD
Moderator

Bericht door karinD » 06 jun 2019, 08:04

Een plant die bloeit heeft het altijd zwaar, ze bloeien uit armoede. Ze steken er erg veel energie in omdat het hun manier is om voort te planten en de soort te laten overleven. De meeste planten komen daar zonder schade doorheen maar sommige soorten hebben het er zo zwaar van dat ze gedeeltelijk of helemaal afsterven.
Deze plant ken ik niet maar als hij er om bekent staat dat hij gedeeltelijk afsterft kan je inderdaad beter de bloem eruit halen. Dan blijft hij mooi. Zonde misschien van de bloem maar je hebt de plant als sier in huis en voortplanten zal hij hier toch niet.

Do what you love and love what you do

Plaats reactie