Kokedama's

Plaats reactie
Inge's Galerie
Actief forumlid
Contacteer:

Kokedama's

Bericht door Inge's Galerie »

Wel eens van gehoord? Volgens wikipedia is dat:
Kokedama ( 苔 玉 , in het Engels letterlijk " mosbal ") is een bal van aarde bedekt met mos, waarop een sierplant groeit.

Mijn planten groeien nu zo snel. Bizar hoe goed planten groeien in alleen aarde. Ik geef misschien 1x in de 8 weken water. Dan dompel ik ze allemaal in een emmer water. Laat ze even volzuigen en dan kunnen ze er weer tegenaan. En dat ruikt lekker. Nat mos <3 Ik heb er nu 3 hangen. Ik moet ze zelfs snoeien. Knip de lange stukken af en zet ze op water. Met nieuwe worteltjes druk ik ze weer in de bol. Zo krijg je een mooie volle bal.
Ik wil er nog meer maar dan is mijn kamer net een dicht bos :D In een pot blijf je water geven. Ze hangen zelfs bij het raam boven de verwarming. De mimosa is inmiddels wel dood maar dat is ook zo'n gevoelig plantje. Het lantaarnplantje heb ik al een keer moeten snoeien. De langste sliert was bijna 2 meter.

Afbeelding

Je maakt in een emmer van aarde en water een modder bal. Goed in je handen aandrukken en ronddraaien.
Dan breek je hem in twee en leg het plantje ertussen. Dichtdrukken en met mos en draad omwikkelen. Je kunt er voor kiezen om een opvallende draad te gebruiken zoals jute maar ik vind onzichtbaar (groen garen) mooier.

Afbeelding

Geld maakt niet gelukkig maar je kunt er wel chocolade van kopen....wat zo'n beetje hetzelfde is.

MusEnSus
Fanatiek Forumlid

Re: Kokedama's

Bericht door MusEnSus »

Oh! Dat is fantastisch! Dat wil ik ook proberen ♡

MusEnSus
Fanatiek Forumlid

Bericht door MusEnSus »

De kinderen hebben er net 3 gemaakt ♡
Ik ga eens kijken of ik er een macrame-hanger voor kan maken.

Inge's Galerie
Actief forumlid
Contacteer:

Bericht door Inge's Galerie »

Oh nu ben ik erg benieuwd naar je kokedama's hoor :yep
Je zult merken dat de planten het erg naar hun zin hebben.

Geld maakt niet gelukkig maar je kunt er wel chocolade van kopen....wat zo'n beetje hetzelfde is.

MusEnSus
Fanatiek Forumlid

Bericht door MusEnSus »

20200412_082909_compress17.jpg
En dat maal 3 dus :-) :yay

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Owh wat leuk zeg! Ik ken dit concept alleen als het merk Kokodama (met een o), en dan heb je je plant in een kokosnoot zitten. Maar dit is ook ontzettend leuk!

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

Dit is leuk. Ik had er wel van gehoord maar kon er geen voorstelling van maken.

Do what you love and love what you do

MusEnSus
Fanatiek Forumlid

Bericht door MusEnSus »

Inge, nog eens bedankt om deze te delen. Mijn planten in de kokedama's doen het echt geweldig goed. In al die tijd heb ik ze 1 keer in een bodem water gezet om zich vol te zuipen en dat is het...
Ik heb nog een resem stekjes op water staan. Die wil ik binnenkort ook in een mosbol steken.

Plaats reactie