Blog: een creatieve kerst met de boeken van MUS

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Blog: een creatieve kerst met de boeken van MUS

Bericht door Freya »

Nog maar een week te gaan en dan is het alweer Kerst en dus wordt het nu de hoogste tijd om een cadeautje voor je dierbare te gaan shoppen! <3 Omdat ik inmiddels wel een beetje ben uitgekeken op de sokken en de badschuimpjes leek het me wel leuk om enkele betaalbare shoptips van MUS op een rijtje te zetten. Gewoon omdat ik het echt leuk vind om creatieve boeken te cadeau geven èn om te krijgen. Lees je mee?

Flora en Fauna kleurboek, Maria Trolle - €15,99
Ken je mij goed genoeg dan weet je dat ik gek ben op planten en dieren. Mijn huis staat niet voor niets vol met kamerplanten en ik noem mezelf vaak gekscherend kamperplantenhipster. Toen dit kleurboek voor volwassenen uit kwam was ik erg blij: dieren èn planten/bloemen in één kleurboek, yay!
Dit kleurboek is van dezelfde mooie kwaliteit als de andere boeken van Maria Trolle en telt maar liefst 96 pagina's. Heel wat uurtjes kleurplezier dus.

Wat zegt MUS over dit kleurboek:
Stap in de magische natuurlijke wereld van Maria Trolle in haar nieuwste kleurboek Flora & Fauna. Haar prachtige lijnenspel vormt de ultieme basis voor een perfecte kleurplaat. Liefhebbers van natuurlijke motieven, met weelderige bossen vol kleurrijke planten, bloemen en fantasiefiguren kunnen hun hart ophalen.

Het boek is prachtig uitgevoerd met een kartonnen kaft, goudkleurig linnen band, gouden opdruk en goudfolie op de voorkant en prachtige diepzwarte schutbladen. Het papier is licht getint, waardoor de kleuren extra mooi uitkomen. Je zal tot over je oren verliefd worden op de 96 pagina’s vol met weelderige tuinen, planten, bloemen en dieren – zo uit het Scandinavische landschap geplukt.

flora en fauna maria trolle.jpg
maria trolle flora en fauna boek.jpg

Teken je eigen Inktwonderland, Johanna Basford - €14,99
Hou je van tekenen? Of wil je juist leren om op een leuke, laagdrempelige manier te tekenen? Dan denk ik dat je van dit boek heel blij gaat worden. Johanna Basford, bekend van haar prachtige kleurboeken, laat je stap voor stap zien hoe jij je eigen fantasiewereld kunt creeëren.

Wat zegt MUS over dit boek:
Leer tekenen van de kleurkoningin herself: Johanna Basford!
In deze prachtige, toegankelijke gids deelt Johanna de grappige, eenvoudige, laagdrempelige geheimen om je eigen flora, fauna en fantasiewerelden te bedenken en tekenen zoals je die ook vindt in haar geliefde bestsellerkleurboeken.
De stap-voor-stap oefeningen, inspirerende opdrachten en kleurpagina's geven je creativiteit een kickstart. Teken je eigen inktwonderland prikkelt je fantasie en leert je de mooiste wezens en landschappen te creëren met pen of potlood terwijl je tegelijkertijd je eigen tekenstijl ontwikkelt.
Johanna's onderscheidende illustraties van weelderige wouden, onderwaterwerelden en magische koninkrijken hebben miljoenen mensen over de hele wereld betoverd. In deze gids leert ze je de kneepjes van het vak: de geheimen om je eigen wonderlijke werelden te maken door expressief tekenen.

teken je eigen inktwonderland johanna basford.jpg

Feeling Plantastic maxi pockets. - €16,99
Afgelopen zomer schreef ik een recensie over de Feeling Plantastic. Ik was hier zo enthousiast over dat ik mijn recensie-exemplaar definitief in gebruik heb genomen. Ik vind het zo'n ontzettend fijn ding en heb hem echt altijd bij me. Ik was dan ook erg enthousiast toen ik las dat MUS een uitbreiding voor deze planner uitbracht. In deze uitbreiding zitten 12 pockets. In de set zitten 2 plastic zip pouches, 2 card holders, 4 kartonnen pockets, 2 notarisenveloppen met een sluiting aan de bovenzijde en 2 pockets met extra gleuven. Ideaal dus voor het opbergen van al mijn knipsels, bonnen, aantekeningen, toegangskaartjes en andere frustsels die ik altijd verzamel gedurende het jaar.

Wat zegt MUS over de pocket sheets:
De Feeling plantastic planner is al reuze handig van zichzelf, maar met deze uitbreidingsset met pockets kun je allerlei extra knipsels, foto's en andere losse papiertjes kwijt. Start vandaag nog met plannen, breng structuur en overzicht in je leven en voel je plantastic!

maxi pockets feeling plantastic.jpg

Quilling Art, Sena Runa - €12,50
Ik riep het vorig jaar al een keer: Quilling Art gaat weer terugkomen. Filigranen, zoals het ook wel wordt genoemd, was vroeger een populaire hobby. Ik kan me nog goed herinneren hoe bij een paar vriendinnetjes thuis filigraankunstwerkjes aan de muren hingen. Ik vond dat erg mooi om te zien. En nu zie ik steeds meer filigraan in de (hobby)winkels verschijnen. Er is nu zelfs een variant speciaal voor kinderen, Papiro, waarbij je met behulp van een apparaatje heel simpel kunt filigranen. Leuk! En met dit boek kun jij zelf lekker aan de slag.

Wat zegt MUS over dit boek:
Papierfiligraan is een prachtige en oude papierkunstvorm die bijna was vergeten. Maar met de hulp van getalenteerde kunstenaars en kunstliefhebbers over de hele wereld wordt deze hobby weer steeds populairder.

Laat je creativiteit de vrije loop en volg de geïllustreerde stap-voor-stapinstructies in dit geweldig mooie boek om 20 moderne quillingprojecten te maken. Zodra je je de technieken eigen hebt gemaakt, kun je ze gebruiken om je eigen ontwerpen te maken. Sena Runa maakt gebruik van felle kleuren en gelijkmatig kleurverloop wat zorgt voor verrassende effecten en kunst met impact. De projecten zien er prachtig uit als je ze inlijst
en je kunt ze ook versturen als bijzondere kaart. Als je er een lintje doorheen doet, kun je ze ook ophangen als decoratie in huis. Ze vormen perfecte cadeautjes voor familie en vrienden en zijn de perfecte manier om
een belangrijke gebeurtenis te markeren, zoals een verjaardag, afstuderen of bruiloft. De mogelijkheden zijn eindeloos met deze ontspannende en fascinerende hobby.

9200000091371836.jpg

Tot zover een paar creatieve shoptips voor de komende kerstdagen. Ik hoop dat er voor jou (en je dierbaren!) wat leuks tussenzit. Alvast een hele fijne feestdagen en een mooi, gelukkig nieuwjaar...!

Dit artikel bevat recensie-exemplaren.
Vond je mijn blogartikel leuk? Een <3 of comment is meer dan welkom!

Plaats reactie