Sandy leert haken

Plaats reactie
Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Sandy leert haken

Bericht door Freya »

Zoals ik laatst al had aangekondigd, ik ga kijken of ik kan leren haken. Ik heb al jarenlang een doos met wolletjes en andere materialen en het is er nooit van gekomen. Zonde! Nu zit ik thuis, heb ik rust (ook in mijn hoofd) en wil ik er serieus mee aan de slag. In dit topic ga ik mijn gestuntel met jullie delen. Heb je beginnerstips of shoptips voor me? Plaats ze gerust in een comment. Ik ben echt een giga rookie dus alles is meegenomen <3

Deze week eerst maar eens op zoek naar enkele how-to filmpjes op Youtube. En dan...aan de slag.
Wish me luck :lolol

karinD
Moderator

Re: Sandy leert haken

Bericht door karinD »

Veel plezier!
Ik heb leren haken op school en in mijn werk als activiteitenbegeleider heb ik regenmatig meegekeken met hakende dames, dus ik kan de basis. Maar als je mij agressief wilt hebben, moet je me aan het handwerken zetten.

Do what you love and love what you do

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Nou, daar zat ik dan vanmiddag. Ik had mijn bananendoos vol haak-en breispullen naast me op de grond gezet, een wolletje uitgekozen om mee te gaan beginnen en op de tablet had ik een Youtube filmpje er bij gepakt. Bakkie verse muntthee er bij..... Ik was er helemaal klaar voor....en toen bleek ik geen haaknaalden (meer?) te hebben. Er zaten alleen breinaalden in de doos. :lolol :emo

Morgen kan ik dus mooi even langs de Zeeman. Daar heb ik een week of twee terug haaknaalden zien liggen dus met wat geluk kan ik morgen alsnog een start gaan maken. :whahaha

MusEnSus
Fanatiek Forumlid

Bericht door MusEnSus »

Oh nee 🤣
Succes met je haaknaalden-zoektocht. Als je in de Zeeman bent, kan je gelijk toerentellers meenemen. In de Action haal ik steeds haaknaalden in grote hoeveelheden voor school.
Laatst gewijzigd door MusEnSus op 03 mei 2020, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Ik ga zo eens googlen wat een toerenteller is..... ;-)

MusEnSus
Fanatiek Forumlid

Bericht door MusEnSus »

ik heb mijn vorige post even moeten editten om het wat duidelijker te krijgen. Ik zie niet meer wat ik doe op zo een klein smart-phone schermpje 🤣
Succes met het haken! Het is een verslavende hobby!

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Nou ik ben terug van mijn rondje Zeeman.
Nu ging ik eigenlijk voor niet al te groffe haaknaalden en ik kom met vanalles thuis....behalve met fijne haaknaalden, want die hadden ze dus niet, haha! :whahaha De wolletjes had ik niet persé nodig maar ik vond ze mooi dus tja.....sorry not sorry :emo

wolletjes.jpg

Als mijn huishoudelijke verplichtingen er straks op zitten ga ik een nieuwe poging doen. En gelijk even googlen wat ik nu precies allemaal gekocht heb, en wat ik er mee kan :yep

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Zo, dat was me het middagje wel! Ik ben er eens goed voor gaan zitten en heb er in eerste instantie Youtube video's bijgepakt. Daar liep ik al vrij snel mee vast, ik ben daar gewoon niet zo'n held mee ben ik bang. Dus ik ben gaan stoeien, heb een keer of wat mijn draad weer uit elkaar getrokken, ben weer opnieuw begonnen en heb bij al het gestuntel op een gegeven moment via beeldbellen hulp gehad van twee personen. Dat bleek een stuk beter te gaan. Ik heb de eerste basis nu een klein beetje door. Een heel klein beetje :bonk

sandy leert haken.jpg

Maar: ik vind het wel heel erg leuk om te doen! Ik kan me zo voorstellen dat dit, als je het een beetje op de auto piloot kunt, heel erg op je zenmodus werkt, dat het heel ontspannend is om te doen. Voor vandaag ben ik er geloof ik redelijk klaar mee, ik heb me in tig bochten zitten wringen en heb niet goed op mijn houding gelet. Is er nog ergens een rugmasseur in de buurt? :lolol

sandy leert haken 2.jpg

Hierboven mijn eerste probeersel wat min of meer een soort van bijna gelukt is. Heb hem inmiddels al weer uit elkaar geplozen zodat ik opnieuw kan beginnen met oefenen ;-)
Overigens, op Instagram ga ik mijn belevenissen bijhouden onder de hashtag #sandyleerthaken

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Vanmiddag had ik weer eens wat tijd en rust en dus pakte ik een momentje voor mezelf en ben weer gaan oefenen. Sam zat onder de tafel mee te loeren, hij wilde mijn oefenlapje hebben en zat zeer gebiologeerd mee te kijken:

Het oefenen ging vrij aardig. Wel heb ik een paar slordige foutjes gemaakt waardoor ik op een gegeven moment geen 24 maar 19 steken had. Slordig! :spank Ik heb het hele oefenlapje dus weer uit elkaar geplozen en ga nog eens opnieuw beginnen :blush

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Joehoe, ik heb gezien waar het nu precies fout gaat, waardoor ik steeds minder steken kreeg en heb het he-le-maal zelf opgelost. Misschien gaat dit nog wel eens echt wat worden! Ik vind het in ieder geval leuk om te haken. Het werkt, net als kleuren, heel erg ontspannend heb ik wel gemerkt. Welja, de 3 steken die ik tot nu toe ken dan he....ik weet niet of het net zo ontspannend is om allerlei ingewikkelde steken voor pro's te moeten maken, zover ben ik nog niet :p

Jootje
Moderator

Bericht door Jootje »

Wat goed zeg! Als je al zelf oplossingen gaat zoeken dan ben je al op de goeie weg.
Succes!

Enne ik maak ook nog wel is een foutje hoor ;-)

Sta op met een glimlach en pluk de dag!

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

De afgelopen weken is het oefenen er redelijk bij ingeschoten maar de afgelopen dagen ben ik weer druk aan het frunniken geweest. En dat gaat niet helemaal zonder slag of stoot.....Ik heb hier een tweetal mannen die nogal gefocust zijn op mijn haakwerkje. En dat doen ze heel sneaky. Ze gaan eerst op de tafel zitten of liggen. En dan steeds een stukje dichterbij....en nog een beetje dichterbij....heftig knorrend....En zodra ik even afgeleid ben omdat ik een slokje thee wil drinken gaat er altijd eentje op het lapje liggen. Nóg harder knorrend. En dan met zo'n tevreden snoet.....zo van, 'hebbes, nu is ie van mij!'. :whahaha

leren haken met hindernissen.jpg
leren haken met floki.jpg

Jennn
Actief forumlid
Contacteer:

Bericht door Jennn »

Freya schreef: 04 mei 2020, 12:28 Nou ik ben terug van mijn rondje Zeeman.
Nu ging ik eigenlijk voor niet al te groffe haaknaalden en ik kom met vanalles thuis....behalve met fijne haaknaalden, want die hadden ze dus niet, haha! :whahaha De wolletjes had ik niet persé nodig maar ik vond ze mooi dus tja.....sorry not sorry :emo

wolletjes.jpg

Als mijn huishoudelijke verplichtingen er straks op zitten ga ik een nieuwe poging doen. En gelijk even googlen wat ik nu precies allemaal gekocht heb, en wat ik er mee kan :yep
Die dingen linksboven (ik heb ze ook want ik had een compleet pakketje haakspullen gekocht destijds), waar gebruik je die voor? :lolol

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Jennn schreef: 23 jun 2020, 10:31
Freya schreef: 04 mei 2020, 12:28 Nou ik ben terug van mijn rondje Zeeman.

wolletjes.jpg

Die dingen linksboven (ik heb ze ook want ik had een compleet pakketje haakspullen gekocht destijds), waar gebruik je die voor? :lolol

In alle eerlijkheid, ik heb geen flauw idee wat het is :bonk Het was spotgoedkoop allemaal en ik dacht dat het vast ergens nuttig voor zou zijn, maar tot nu toe heb ik het nog niet nodig gehad. Misschien wel een goed idee als ik even ga rondvragen wat al die kleine tools moeten voorstellen.... :blush

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Ik heb besloten om het vandaag rustig aan te gaan doen, het is me een partij 'werrum' buiten :-O . Nu eerst een uurtje zonnen en daarna de rest van de middag binnen met mijn oefenhaakwerkje en heel veel water en waterijs.

Elyne
Actief forumlid

Bericht door Elyne »

Dat heb je snel geleerd! Het zou mij niet zo snel lukken om het te leren denk ik.

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Nou ik moet bekennen dat ik echt nog maar één soort steek kan, dus het wordt eigenlijk hoogtijd voor een tweede ronde. Maar ik wil eerst dit bolletje ophaken, voor ik een nieuwe steek ga uitproberen. :blush

Jootje
Moderator

Bericht door Jootje »

Lekker bezig! Heel verstandig dat je eerst een poosje de ene steek onder de knie probeerd te krijgen, stap je voor stapje, zo heb ik het ook geleerd. ;-)

Sta op met een glimlach en pluk de dag!

Plaats reactie