Blog: Travel Journal inspiratie

Plaats reactie
Sandy
Blogger & Recensent
Contacteer:

Blog: Travel Journal inspiratie

Bericht door Sandy » 21 jun 2019, 10:59

Nu de zomervakantie steeds een beetje dichterbij komt zullen de meesten van ons al enthousiast aan het aftellen: de vakantie komt er aan! En waar de één lekker in Nederland blijft gaat een ander liever op reis. Ben jij iemand die graag op reis gaat? En ben je een creatieve ziel? Mooi! In dit blogartikel deel ik namelijk wat inspiratie voor Travel Journals. Lees je mee?

Travel Journaling.
Naast de bekende Bullet Journals en Art Journals bestaat er ook zoiets moois als een Travel Journal. In dit reisboek maak je op eigen, creatieve wijze een mooi verslag van jouw vakantie of reis. Of je nu een week aan de kust vertoeft of een maand door Indonesië reist: een Travel Journal kan voor allerlei soorten reizen worden gemaakt. Het gaat er uiteindelijk om dat je, na je reis, een mooie en tastbare herinnering hebt.

fernweh travel journal notebook.jpg

Invullen.
Je kunt je Travel Journal op allerlei verschillende manieren invullen. Zo kun je een reisdagboek bijhouden en elke dag beschrijven wat je hebt gedaan, maar je kunt je Journal ook volplakken met bijvoorbeeld foto's, lintjes, bonnetjes en kaarten. Het is maar net wat je zelf het leukst vindt.

En dan is er ook nog zoiets moois als een Fernweh Travel Notebook: deze Fernweh travel notebooks hebben een luxe imitatieliederen hoes, waar vier aparte notebooks in zitten: eentje met lijntjes, eentje met dots en twee blanco boekjes. Zo heb je voor elke schrijf- (of teken)behoefte een notebook bij de hand. Een elastiek houdt ze allemaal bij elkaar, zodat je de notebooks gemakkelijk compleet houdt en ze niet gaan slingeren in je tas, koffer of backpack. Zie je jezelf ook al zitten, schrijvend aan het strand of in een ver land?

MUS Creatief verkoopt hele mooie Travel Journals en notebooks waarin je een prachtig verslag kunt maken van jouw vakantie. Ik ontving een inkijkexemplaar van een Travel Notebook en ik kan je vertellen dat ik het erg mooie, luxe Journals vind.

Inspiratie.
Op Pinterest vond ik een aantal mooie spreads van Travel Journals die ik graag met je wil delen. Hopelijk geven ze jou ook de nodige inspiratie voor deze zomer..!

Vond je mijn blogartikel leuk? Een <3 of comment is meer dan welkom!

"Zaldrīzes buzdari iksos daor"

karinD
Moderator

Re: Blog: Travel Journal inspiratie

Bericht door karinD » 21 jun 2019, 16:55

Leuk om zo'n notebook bij te houden.
Zelf gebruik ik altijd een schriftje waar ik per dag in schrijf wat we gedaan en gegeten hebben en hoe het weer was. Mijn plan erachter was ooit om het in het fotoalbum erbij te plakken met entreekaartjes, folders en kaartjes. Maar daar is nooit van gekomen dus misschien datik het dit jaar ook maar eens anders ga aanpakken.

Do what you love and love what you do

Jootje
Moderator

Re: Blog: Travel Journal inspiratie

Bericht door Jootje » 08 jul 2019, 21:50

Wat een hoop inspiratie :D Ik hou ook altijd een travel journal bij, ik maak er altijd zelf 1, meestal a4 formaat ;)
Ik bewaar dan ook altijd alles, folders, bonnetjes, entreekaartjes, zelfs etiketten van bepaalde producten die alleen in dat land te krijgen is,. enz..

Sta op met een glimlach en pluk de dag!

Plaats reactie