Sandy's creatieve ontdekkingstocht

Plaats reactie
Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Sandy's creatieve ontdekkingstocht

Bericht door Freya »

Een poosje terug raakte ik op social media in gesprek met Dennis, beter bekend als DenDennis. Er werd door onze flauwe humor eerst een bananengrap gelanceerd, daarover vertel ik hier meer: viewtopic.php?f=25&t=379

En we zijn sindsdien wat blijven kletsen, over onze creatieve hobby's, over websites en over bloggen. Lang verhaal kort: ik ga blogs schrijven voor dendennis.nl. Daarin ga ik op een creatieve ontdekkingstocht op het gebied van kaarten maken met behulp van o.a. diecutting. Het is voor mij allemaal nieuw en ik ga dan ook echt mijn ervaringen als beginner delen met de lezer. Hoe gaat het allemaal in zijn werk, werkt het makkelijk, wat vind ik er van, dat soort dingen.

Ik heb vorige week al een grote doos vol artikelen toegestuurd gekregen, daarmee ga ik de kaarten voor de blogs maken. De artikelen zijn grotendeels allemaal uit de eigen productlijn van Dennis en zien er op het eerste oog al erg tof uit. Deze week ga ik alvast aan de slag met het opzoeken van websites en Youtube filmpjes met beginnersuitleg. Ik ben echt reuze benieuwd en heb er al helemaal zin in! Mocht jij voor mij nog een handige tip of link hebben, deel hem gerust in een comment.

De rest van de details omtrent de samenwerking gaan we eerdaags verder uitwerken. We zitten beiden namelijk vol met allerlei leuke ideetjes. Twee creatieve koppen bij elkaar, dat belooft een toffe samenwerking gaan worden! :D

In dit topic zal ik jullie een beetje op de hoogte gaan houden van alle ontwikkelingen. Als ik nieuwtjes te delen heb dan zal ik dat als eerst hier gaan vermelden. En uiteraard zal ik hier ook de links gaan delen naar de blogs (en andere activiteiten) als deze zijn gepubliceerd. Ik heb wat foto's gedeeld op Instagram en Facebook:

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Re: Sandy's creatieve ontdekkingstocht

Bericht door Freya »

Vandaag heb ik een poosje met Dennis gebeld en allerlei tips en uitleg gekregen. Er gaat echt een hele nieuwe wereld voor mij open nu, haha! Al bellende begon ik dusdanig veel jeuk aan mijn handen en ideetjes in mijn hoofd te krijgen dat ik na het ophangen direct aan de slag ben gegaan. Spulletjes uitgestald op tafel, grote bak thee er bij en hup aan de slag.

Dames en heren, ik presenteer u hier, mijn allereerste creatie. Kijk nou eens hoe schattig! /bling

papercraftdendennis1.jpg
papercraftdendennis2.jpg
papercraftdendennis3.jpg
Ik ga mijn uitgebreide ervaringen in blogs delen, maar dit schattige feestvarkentje wilde ik jullie niet onthouden....inspiratie.....overload... :liefde

Inge's Galerie
Actief forumlid
Contacteer:

Bericht door Inge's Galerie »

Zo gaaf en pas maar op, het is erg verslavend. Ik zoek ook steeds mooie papiertjes en dan het leukste is scrapjes.
De Japanse theemeisjes zijn zo een voorbeeld.
Wat ik erg leuk vindt is als ze op een dikker laagje geplakt zijn. Dan krijg je meer diepte in het beestje/popje. De mal gaat heel makkelijk door een dun velletje foam samen met papier heen.

Heel veel plezier met je nieuwe hobby /bling :coffee

Geld maakt niet gelukkig maar je kunt er wel chocolade van kopen....wat zo'n beetje hetzelfde is.

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Heel erg bedankt voor de tip! Als ik in de stad kom zal ik eens gaan kijken voor wat dikker papier en dun foam. Enne, theezakjes ga ik vanaf nu weer braaf sparen, hihi <3 Ik heb ze als kind gespaard ennnn ik bedenk me nu dat ik die nog ergens moet hebben liggen....Ik ga gauw eens in de hobbykast spitten, haha!

CreaSyl
Nieuw forumlid

Bericht door CreaSyl »

Echt super tof dat je dit zo mag ontdekken Sandy en dat feestvarkentje ziet er echt super schattig uit! :liefde
Heel veel plezier met je nieuwe hobby! :grin

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Dank je wel, CreaSyl! Ik ben nu al even aan het experimenteren en ik vind het echt geweldig! Ik ontdek zowat dagelijks nieuwe mogelijkheden....inspiratie overload hier :p

Jootje
Moderator

Bericht door Jootje »

Wat ontzettend leuk, heel veel ontdekkings plezier.

Sta op met een glimlach en pluk de dag!

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Ik ben deze week weer aan het experimenteren geweest met de stansjes van DenDennis. Momenteel ben ik met 'Heather Hedgehog' bezig:

Neptunus
Blogger & Recensent

Bericht door Neptunus »

Heerlijk Sandy en gefeliciteerd met jullie samenwerking.
Ik ben heel benieuwd welke creatieve uitspattingen er komen gaan.

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Dank je! Er gaat een hele wereld voor mij open, ik ben zelf ook heel erg nieuwsgierig naar wat er komen gaat :D

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Nou mijn eerste probeerseltjes zijn af. En wat is dit leuk om te doen joh!
Ik maakte van de materialen van DenDennis een display verjaardagskaart en heb nu een tweetal egeltjes klaarliggen. Nog even bedenken wat ik daarmee ga doen.... :grin

Gistermiddag ook eens aan het experimenteren geweest met Clear Stamps. Ik moet nog een beetje beter leren mikken maar verder lukt het al heel aardig. Heb gisteren na het oefenen meteen al een stempeltekstje in de verjaardagskaart verwerkt /bling

figuurtjes dendennis.jpg
clearstamping.jpg

In de tussentijd heb ik nog wat meer materialen gekregen, waardoor ik nu al wat beter kan gaan variëren....leuk leuk!

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

papercraften.jpg

Gisteren ben ik weer een beetje aan het stoeien geweest. Eens kijken wat ik met de egeltjes van DenDennis kon gaan doen. Echt veel tijd had ik niet, maar bovenstaande is een hetgeen wat ik zo gauw kon bedenken. Ik hoop dat ik morgen verder kan met de egeltjes.....suggesties zijn welkom :grin

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Ik heb deze week meegedaan aan een Thee Tag en ik maakte van de gelegenheid gebruik om eens een keer níet een kant-en-klaar kaartje mee te sturen. Ik pakte de doos met materialen die ik tot nu toe heb er bij en ben aan het knutselen gegaan. Het was even zoeken op het begin maar toen ik eenmaal bedacht had welke richting ik op wou gaan (iets met vogels) ging het eigenlijk vrij snel! Ik moest alleen het maantje even improviseren maar ook dat is gelukkig goedgekomen. Al met al ben ik van begin tot eind ruim 3 uur bezig geweest :blush

In onderstaande fotoslide zie je 3 foto's van het kaartje wat ik heb gemaakt :D

Neptunus
Blogger & Recensent

Bericht door Neptunus »

Ik vind hem super leuk Sandy, hartelijk dank!

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

Die is lief!

Do what you love and love what you do

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Achter de schermen ben ik vandaag begonnen aan het eerste blogartikel op de website van DenDennis.nl. We moeten samen nog even gaan kijken naar de verdere uitwerking maar vooralsnog heb ik in mijn enthousiasme al bijna 1500 woorden op Wordpress geknald. Nu druk bezig met het uitzoeken van de foto's en kijken of ik eventueel nog nieuwe foto's wil maken voor in mijn blogs....ik zit hier echt als een blij ei te bloggen, heb ook zóveel te vertellen! :D

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

En mijn 3e experimentje is een feit! Deze week wilde ik eens gaan kijken hoe Distress Oxide werkt, dus daar ben ik mee aan het experimenteren gegaan. het resultaat zie je hieronder. De blauwe lucht en het donkergroene gras heb ik met Distress Oxide gemaakt. Ik vond het erg leuk om met deze inkt te werken en ik snap nu ook heel goed waarom zoveel crea's gek zijn op deze inkt....wat een uitvinding <3

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Hoera! Mijn eerste blogartikel is gepubliceerd op de website van DenDennis. In dit (lekker uitgebreide) artikel vertel ik kort wat meer over mezelf en deel ik mijn eerste ervaringen met deze hobby. Uiteraard voorzien van de nodige foto's. Komen jullie ook lezen?

https://www.dendennis.nl/2020/07/16/papercraft/

foto 2.jpg

Wendy
Nieuw forumlid

Bericht door Wendy »

Ontzettend leuk Sandy!

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Zo, nu de hittegolf voorbij is, en mijn zolder weer toegankelijker is geworden (het was hier zóo heet!) ga ik deze week weer rustig verder met experimenteren. Ik heb er zin in!

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

Ik heb inmiddels goed door hoe je de diecuts en de bijpassende clearstamps goed kunt combineren. En wat vind ik het leuk om te doen! Eerder deze week maakte ik een paar Unicorns uit een set van Lawn Fawn, vandaag ging ik aan de slag met de materialen van de Nederlandse set 'Vriendschap'. Deze set is een samenwerking tussen Cloud9 Crafts, Carlijn Design, DenDennis en Jocelijne Design en wordt als limited edition verkocht. Ik word hier zo ontzettend blij van, haha.. :liefde

De komende dagen ben ik even druk met andere dingen, maar volgende week ga ik fijn verder met figuurtjes stempelen, inkleuren en stansen :grin

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

Dat ziet er leuk uit!
Die watermeloen en dat schattige ezeltje, hoe heb je die nou in kleur gekregen op je clearstamps?

Freya
Blogger & Recensent
Contacteer:

Bericht door Freya »

karinD schreef: 23 okt 2020, 18:21 Dat ziet er leuk uit!
Die watermeloen en dat schattige ezeltje, hoe heb je die nou in kleur gekregen op je clearstamps?
Ik heb ze op wit papier gestempeld, en toen de inkt goed droog was ingekleurd (met potlood en stift). Daarna heb ik ze met behulp van de snijmalletjes uitgesneden :grin

karinD
Moderator

Bericht door karinD »

Leuk idee. Dat ga ik ook eens proberen. Dat is erg leuk voor snelle en toch leuke kerstkaarten. Ik ga het zeker onthouden!

Plaats reactie